”Supportrollen var ett steg i rätt riktning”

Efter 12 år som lönekonsult på redovisningsbyrå ville Jenny Lindeborg bredda perspektivet och började på Hogia som supportmedarbetare inom lön och HR. I dag ger Jenny konsultation till Hogias byråkunder inom redovisning och revision. ”Frågorna varierar, från komplexa frågeställningar på löneområdet till teknisk problemlösning. Det gör jobbet så intressant. Jag kan hjälpa kunderna i många olika aspekter av deras verksamhet. Dessutom kan det komma upp idéer om produktförbättringar i samtalen med kund, som jag kan ta direkt med vår produktutveckling.”

Vad lockade dig att söka tjänsten som supportmedarbetare?

Jag ville utvecklas och komplettera mina erfarenheter inom rådgivning. I min nya roll kan jag få användning av mina tidigare erfarenheter samtidigt som jag har fått nya perspektiv och möjligheten att lära mig något helt nytt. Jag kan dessutom utveckla min tekniska förståelse och sätta mig in i hur systemstöden bäst kan hjälpa våra kunder att arbeta effektivt.

Vad uppskattar du mest i ditt arbete?

Det är ett väldigt varierande arbete med möjlighet att skräddarsy uppgifterna efter egna önskemål. En del av tiden hjälper jag kunder i telefon och om jag behöver det kan jag koppla upp mig mot kundens dator. Ibland följer jag med säljarna på kundbesök för att hjälpa till med driftsättning och rådgivning. Ibland håller jag i utbildningar. Men det bästa av allt är att vi är en grupp med tio supportmedarbetare som samarbetar för att kunderna ska få den bästa tänkbara hjälpen. Jag är aldrig ensam utan det finns alltid någon att fråga.

Är det något som du inte hade förväntat dig skulle ingå i arbetet som supportmedarbetare?

Som supportmedarbetare är jag ett viktigt stöd för produktutvecklarna. Jag fångar upp alla kundönskemål och driver på för att testa nya varianter. Det är en väldigt rolig aspekt av mitt arbete. När jag arbetade som lönekonsult såg jag förbättringsmöjligheter i systemen, som jag nu kan driva på för att förverkliga.