Bättre koll på kunderna med ny bokningsfunktion

Nu lanserar Hogia en ny bokningsfunktion, Smart Bokning, som är tänkt att underlätta för småföretagarna som har mycket bokningsinformation att administrera, såsom frisörer, personliga tränare och hantverkare. Smart Bokning kopplar samman kalendern i Microsoft Office 365 med kundregistret i Hogias Smart-serie. All information om kunden samlas på ett ställe.

Med funktionen Smart Bokning kan kalenderbokningar göras direkt i kundregistret i Hogias Smart Kassa samtidigt som kundinformationen finns tillgänglig via kalendern i Microsoft Outlook. Företaget kan lättare ha koll på vad kunderna tidigare har bokat direkt vid kontakten med kunden. Försäljningserbjudanden, bokningsbekräftelser och påminnelser kan skickas till kunden via mail och SMS. För de branscher som skickar fakturor finns samma funktion tillgänglig genom kundregistret i programmet Fakturering.

– Det här en funktion som våra kunder har efterfrågat länge, menar Åsa Langmaid, bolagschef på Hogia Small Office. – Förutom att den sparar tid så bidrar den också till merförsäljning och bättre kundservice.

Hogias Smart-serie är det första affärssystemet i Sverige som kan integreras med kalenderfunktionen i Microsoft Office 365.

– Hogia är en nära samarbetspartner till oss. Därför är det ingen tillfällighet att vi också väljer att utvecklas tillsammans framåt genom att skapa integration med Office 365 och därmed ytterligare förbättra upplevelsen med Hogias affärssystem, säger Sara Kullgren, chef för Developer Experience på Microsoft Sverige.