HH Ferries och Hogia Ferry Systems inleder samarbete

HH Ferries har valt Hogia Ferry Systems som långsiktig partner och programvaruleverantör. HH Ferries bedriver färjetrafik mellan Helsingborg och Helsingör. Hogia Ferry Systems produkt BOOKIT används vid hantering av biljetter, bokningar och fakturor, både för affärs- och turistbokningar. Med hjälp av en ny webbplattform ska HH Ferries öka sin webbförsäljning. Både affärs- och privatkunder kan dra nytta av den nya plattformen. Bland annat kommer det att bli enklare och snabbare att köpa färjebiljetter och lägga förbeställningar på produkter som säljs ombord.

– Vi har höga krav på tillförlitlighet och snabbhet och behöver ett grundligt testat och välbeprövat system. Därför rekommenderades vi att kontakta Hogia. De breda integrationsmöjligheterna och BOOKIT’s effektivitet var andra faktorer som vägde in i beslutet. Vi är mer än nöjda med referenserna vi fick och alla fördelar som BOOKIT innebär för oss, säger Jens-Ole Hansen, verksamhetschef på HH Ferries.

– Det är en stor ära att få vara en del av denna historiska och kända färjelinje. Det här är Hogias hemmaplan och vi är väldig stolta över att få samarbeta med HH Ferries. Vi stöder HH Ferries helhjärtat i deras strävan att förbättra kundupplevelsen ytterligare, säger Niclas Blomström, bolagschef på Hogia Ferry Systems.

Systemet implementerades under ett tight schema under hösten och vintern 2015. Milstolparna som passerades på vägen var många, tack vare den fantastiska insatsen från alla inblandade. BOOKIT används nu i hamnarna och av kundtjänsten i både Sverige och Danmark.

Om HH Ferries

HH Ferries Group äger färjeförbindelsen mellan Helsingborg och Helsingör som marknadsförs under varumärket Scandlines Helsingborg–Helsingör. Med avgångar varje kvart och en överfartstid på 20 minuter transporterar de fem färjorna dagligen upp till 50 000 passagerare, 9 000 bilar och 1 600 bussar och lastbilar över Öresund. På ett år blir det motsvarande 50 000 avgångar, 7,5 miljoner passagerare och 400 000 fraktenheter.

Om Hogia Ferry Systems

Hogia Ferry Systems är ett bolag i Hogia-gruppen som levererar standardprogramvara till färjebolag för bokning, avancerad realtidsinformation om passagerare och andra transportrelaterade lösningar. Med hjälp av Hogia Ferry Systems lösningar kan färjebolagen förbättra hela kundupplevelsen – från biljettbokning till kontinuerliga uppdateringar om ankomsten till slutdestinationen. Dessutom minskar Hogia Ferry Systems IT-lösningar behovet av personal för tjänsterna, vilket frigör viktiga resurser som i stället kan fokusera på att leverera bästa möjliga passagerarupplevelse.

Huvudprodukten, bokningssystemet BOOKIT, används av färjebolag i Europa, Nordamerika, Afrika, Asien och Australien.