Hogia lanserar ny programserie – Enklare administration för småföretagaren med Hogia Smart

Stenungsund den 24 november 2011 – Hogia Small Office lanserar nu den nya webbaserade programserien Hogia Smart. Först ut är Hogia Smart Fakturering som introduceras under hösten 2011. Hogia Smart Fakturering kommer under våren 2012 att följas av Smart Bokföring och Smart Kassa. Den nya produktserien är utvecklad i nära samarbete med Hogias kunder och syftar till att ge småföretagare ett modernt, effektivt och enkelt verktyg för den löpande administrationen.

”Att göra det svåra enkelt och ge företagarna mer tid till den egna verksamheten är en utmaning som kräver lyhördhet. I nära dialog med våra kunder har vi därför arbetat med att skapa ett användarvänligt gränssnitt och funktioner som alltid är tillgängliga och ger snabba, tydliga resultat säger Mikaela Sundqvist, marknadsansvarig för Hogia Smart.

”Tanken är att användarna, oavsett förkunskap, skall kunna komma igång och arbeta direkt, utan krångel och utan omfattande inställningar. I utvecklingen av Hogia Smart Fakturering har det också handlat om att ta bort överflödiga moment och våga ifrågasätta traditionella faktureringslösningar. Med den respons vi hittills fått ser vi mycket ljust på möjligheterna att erbjuda marknadens bästa IT-stöd”, säger Peter Malinen, produktägare, Hogia Small Office AB.

Den nya programserien är utvecklad med inriktning mot ett helt webbaserat arbete. Hogia sköter uppdateringar, backuper och anpassningar av programmen mot gällande lagar och krav. Samma dag som en ny lag eller nya bestämmelser införs, läggs det med i Hogia Smart.

Hogia Smart Fakturering finns tom årsskiftet 2011/2012 tillgänglig kostnadsfritt på www.hogia.se/smart. Efter årsskiftet är priset från 78 kr per månad.

För mer information kontakta:
Mikaela Sundqvist, marknadsansvarig för Hogia Smart, Hogia Small Office AB
E-post: mikaela.sundqvist@hogia.se