Hogia lanserar Smart Kassa – en unik molntjänst för småföretagare

Smart Kassa är ett kassaregister med integration till Hogia Small Offices övriga molntjänster inom fakturering och bokföring.

Smart Kassa är utvecklat för småföretag i alla branscher och ingår i Hogia Smart-serien. Smart Kassa är fullt integrerad med Smart Fakturering och Smart Bokföring, som alla går att få enskilt eller i paket. Tillsammans bildar de ett komplett webbkoncept som är unikt på marknaden. Hogia Smart-serien kan användas på både Mac och PC.

– Flexibiliteten och enkelheten är styrkan i Hogia Smart-serien, som i dag kompletteras med nya Smart Kassa. Där kan företagaren lägga in artiklar och varugrupper, se statistik och exportera filer till revisorn hemifrån köksbordet. Säkerhetskopior och uppdateringar sker automatiskt, eftersom det är en molntjänst, säger Annika Bjurmalm, marknads- och försäljningsansvarig för Hogia Smart.

Smart Kassa kan delas av flera företag, till exempel på en frisörsalong som har flera företagare under samma tak. Var och en loggar in med sina inloggningsuppgifter och administrerar sin egen kassa via webben, från vilken dator som helst.

För att använda Smart Kassa installeras en komponent på en dator i butiken. Råkar företagaren ut för stöld eller brand kan programmet installeras på en annan dator. Sedan kopplar han upp sig mot Hogias molnserver och fortsätter arbeta där han slutade. Om internetuppkoppling saknas tillfälligt kan företagaren ändå arbeta som vanligt. Alla transaktioner sparas lokalt och när han kopplar upp sig igen synkroniseras uppgifterna mot Hogias molnserver.

Annika Bjurmalm finns på Butiksleverantör 2013 på Kistamässan den 14 mars. Då presenterar Hogia även ett komplett kassapaket med pekskärm, kvittoskrivare, skanner och kontrollenhet.

För mer information om Smart Kassa, kontakta:

Annika Bjurmalm, marknads- och försäljningsansvarig för Hogia Smart, Hogia Small Office AB,
tel: 0761–46 88 13, e-post: annika.bjurmalm@hogia.se

Mer information om Hogia Smart finns på www.hogiasmart.se.