Hogia och Dell har inlett partnersamarbete

Samarbetet har inletts i syfte att erbjuda marknaden en helhetslösning där kunden skall komma igång snabbare med sin businesshantering. En viktig utgångspunkt i samarbetet har varit att skapa en genomgående hög kvalitet gentemot kund. Med start nu i november kommer datorer från Dell att förses med administrativa programvaror från Hogia för små och medelstora företag.

Kunder erbjuds att få program installerat direkt på vald hårdvara genom av Dell utsedd installationspartner som också är certifierad för driftsättning av Hogia programvaror. Dell  kommer i nära dialog med Hogia hjälpa kunderna till rätt lösning i varje enskilt fall. Behovet av kompletta system är stort samtidigt som komplexiteten avseende systemkrav och teknik hela tiden ökar. För den enskilde företagaren blir det allt svårare att själv sätta samman en optimal systemmiljö som man vet fungerar över tid. Målsättningen är att skapa enkelhet utan att ge avkall på kraven.

”Hogia är ett av Sveriges främsta IT-företag med egen programutveckling av ekonomi-, HR- och verksamhetskritiska programvaror. Ett samarbete med en av världens främsta hårdvaruleverantörer ger nya möjligheter”, menar Martin Elvheim bolagschef på Hogia Business Accounting Products.

”Samarbetet med Dell stärker kvaliteten i våra systemlösningar eftersom Dells hårdvaramöter våra applikationers systemkrav.Våra kunder erbjuds en unik och trygg helhet”, säger Martin Elvheim.

”Med Hogia som partner tror vi att vi kan underlätta vardagen ytterligare för alla de små och medelstora företag i Sverige som behöver komma igång snabbt med sin verksamhet för att lyckas”, säger Philip Eide, Marketing Manager Nordic, Dell.

För ytterligare information kontakta:
Bolagschef Martin Elvheim, Hogia Business Accounting Products, på tel. 0303-666 57 alt martin.elvheim@hogia.se

Marketing Manager Philip Eide, Dell, philip.  eide@dell.com

Dell Dell Inc, (NASDAQ:DELL) lyssnar till kunder och levererar innovativ teknik och service som skapar möjligheter att göra mer. För mer information, besök www.dell.se Dell är ett varumärke som tillhör Dell Inc. Dell frånsäger sig allt ägarintresse i varumärken och namn av andra.