Hogia Small Office går ”On-line”

Stenungsund den 6 februari 2012 - Förra veckan lanserades Hogia Smart – en on-line baserad programtjänst för mindre företag.Nu finns en helt ny hemsida för Small Office där den nya sajten är ett ytterligare steg i övergången till en mer nätbaserad verksamhet, On-line. Den nya sajten tar helt sin utgångspunkt i småföretagarens (entreprenörens) behov av administrativt stöd och innehåller förutom Hogias Small Office-produkter även flera dialogmöjligheter med alltifrån rena tips till support och användarforum.

Hogia Small Office är Hogias omfattande svit av ekonomi- och administrationsprogram för småföretag. Sviten omfattar alltifrån löne- och faktureringsprogram till bokföring och mindre ekonomisystem. Huvuddelen av programmen köps och laddas ner direkt ifrån hemsidan och där nås även de molnbaserade tjänsterna, Hogia Smart.

På nya hogia.se/smalloffice vill vi möta småföretagaren utifrån dennes behov, både innan och efter köp av våra produkter. Via sajten når våra kunder användarforum, vår blogg med tips kring småföretagarekonomi och inte minst våra utbildningar som i allt högre grad sker över webben, säger Mikaela Sundqvist, projektledare på Hogia Small Office.

Ledorden i arbetet med den nya sajten har varit tydlighet, enkelhet och ökad användarvänlighet, precis som i Hogias program och programtjänster.

Bland nyheterna på hemsidan finns behovsguiden som hjälper småföretagaren att hitta rätt lösning för just sina behov.
En annan viktig del i förbättringsarbetet har varit att öka möjligheterna till snabb och enkel dialog med kunderna. – Med vårt nya snabbformulär som finns på varje sida väljer du ämne och skriver din fråga. Det blir ett komplement till vårt användarforum och vår blogg, avslutar Mikaela.

Den nya hemsidan har utvecklats i samarbete med stockholmsbaserade webbyrån Stunning

För mer information kontakta:
Mikaela Sundqvist, projektledare och marknadsansvarig för Hogia Smart, Hogia Small Office AB
E-post: mikaela.sundqvist@hogia.se