Nordens största företagshotell expanderar

Idag invigs ett nytt våningsplan på företagshotellet Arkipelagen i Sisjön i Göteborg. Expansionen innebär 51 nya kontorsrum och företagshotellet, som redan idag är Nordens största, har nu totalt 325 kontor med plats för cirka 500 hyresgäster.

-  Vi ser en stark efterfrågan och räknar med att ha hyrt ut alla nya rum inom ett år, säger Daniel Carlsson som är vd för Arkipelagen. Framförallt ökar intresset i segmentet 4-7 arbetsplatser.

En av största hyresgästerna på Arkipelagen är Orkla Foods som sedan i våras hyr cirka 20 arbetsplatser för medarbetare i Göteborg. Filialkontor till större företag och fåmansbolag med 1-3 arbetsplatser är dock fortfarande de vanligaste kunderna.

-  Vi satsar mycket på att skapa en kreativ och social miljö som uppmuntrar affärsnätverkande, säger Daniel Carlsson. Det är mixen av olika branscher och olika typer av företag som skapar dynamik.

Arkipelagen startade 2003 med 28 arbetsplatser och har sedan dess kontinuerligt utökat sin verksamhet, den senaste expansionen är den största hittills. Företagshotellet ligger på Stora Åvägen i Sisjön och sträcker sig genom två fastigheter som ägs av Harry Sjögren och Kungsleden.

------------------------------

För mer information kontakta vd Daniel Carlsson