Holy Greens öppnar sin tredje restaurang i Malmö

Expansionen fortsätter och den 7 januari 2019 öppnar Holy Greens sin tredje restaurang, i Malmö, i området Dockan. Det blir den tionde i ordningen för salladskedjan som siktar på en kraftig tillväxt under de kommande åren.

– Dockan är ett jätteintressant område som vi kikat på ett tag. Vi kollar så klart mycket på flödet runt om restaurangen, och läget på Isbergs gata 15 vid Dockan känns klockrent för oss. Enheten kommer ha ungefär 70 sittplatser och blir ytterligare en bit i det stora pusslet i vår tillväxtresa, säger Jonas Wimmerström, Kommunikatör på Holy Greens.

Ett tydligt hälsotänk i kombination med en medvetenhet kring hållbarhet och miljö är saker som blir allt mer fundamentala för människor idag, och Holy Greens har hittat sin plats kategorin.

– Vi ser att trenden med mat inom segmentet Fast casual börjar få fäste även i Sverige. Det vill säga mat som är snabb som snabbmat, men håller samma kvalitet som restaurangmat. Det är jätteroligt att folk blir mer medvetna, och ställer krav. Det gör att vi kan satsa på riktigt bra råvaror och certifierade ingredienser i våra sallader, säger Jonas, Kommunikatör på Holy Greens.

• Gastronomi

• etableringar

• Skåne

Holy Greens är en restaurangkedja som säljer sallader, juicer, och hälsoshots med kvalitativa råvaror utan onödiga tillsatser. Affärsidén går ut på att erbjuda snabb mat med kreativa smaker, som är både hälsosam och mättande. Holy Greens jobbar med noggrant utvalda leverantörer och fokuserar på ekologiska och närproducerade råvaror. Företaget som har sitt huvudkontor i Malmö, grundades 2013 och finns idag i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg, och sysselsätter fler än 150 medarbetare.

John Flygare

Presskontakt Kommunikatör