Honda MSX125 – Husbilsägarnas favorit i ny design 2016

Honda Motor Europe är glada att kunna visa den populära "mini-street" modellen MSX125 i en ny, modernare och tuffare design.
Med MSX125 fortsätter Honda en långsiktig tradition med att skapa roliga, tilltalande småhjuliga fritidsmotorcyklar, som började med den ursprungliga Monkey Biken 1963 och fortsatte sedan med Dax modellen.

Sedan releasen 2013 har MSX125 skapat en världsomspännande popularitet, med över 300.000 sålda enheter hittills. Dess exceptionellt bränsleeffektiva, luftkylda 125cc motor, det speciella utseendet och smidiga hanteringen har lockat många med A1 körkortsbehörighet.

Många kör idag MSX125, som exempelvis ekonomiskt medvetna stadspendlare, husbilsägareägare och andra fritidsutövare. Modellen har också vunnit popularitet som den perfekta paddock motorcykeln för Race Teamen.
Nu 2016, har modellen genomgått en grundlig redesign, där en mer "mini-street" känsla skapats. Ny bränsletank och sidopaneler, integrerade för att ge en vassare och modernt kantig design. Unikt för modellen är LED strålkastaren med reflektorerna monterade i höjdled som ger MSX ett ultramodernt ansikte framifrån. Det kompakta, högt uppdragna bakpartiet med LED-bakljus, tvåstegsdyna med högre passagerarplats och ett avgassystem lågt monterat under motorn är praktiskt och ger ett djärvare utseende. MSX125 är nu ännu roligare att köra och modellen har attityd så det räcker.

MSX125 kommer att vara ute hos återförsäljare våren under våren.

• Hobby

• ny design honda msx125
  • modeller
  • led-belysning msx125
  • mini-street
  • mc
  • honda
  • honda mc svenska ab
  • msx125
  • nyhet 2016

Honda MC Svenska AB är generalagent för Honda motorcyklar, mopeder och fyrhjulingar i Sverige.