Honda Racing Corporation förnyar kontrakt med Toni Bou fram till slutet av 2018

Repsol Honda Teamet och Toni Bou har träffat en överenskommelse som sträcker sig från det nuvarande avtalet (från 2007) fyra år framöver, vilket innebär att Toni kommer att köra för HRC till 2018
HRC tror inte att Tonis långa segersviter är över och hans dominans på trialbanor världen över kommer att fortsätta i många år till.
Toni kom till Montesa teamet redan 2007, och har allt sedan dess haft oöverträffade framgångar. Den unga spanska föraren har kört till sig otroliga sju titlar i följd på utomhus Trial VM och åtta i rad på inomhus VM samt fem spanska mästerskapstitlar.

Hittills under 2014 har Toni tagit segrar i två deltävlingar i Trial VM och leder för närvarande VM-serien. Tonis COTA 4RT är också för närvarande på toppen av tillverkarnas försäljningslistor, en bedrift som Montesa (Honda) har klarat de senaste åtta åren i rad.

Toni Bou

"Jag är verkligen glad. Jag tror inte att vi kunde ha hoppats på något bättre i år med integrationen av laget in i HRC strukturen. Vi började att diskutera förnyelse och kom överens med en gång, så mycket att vi kommit överens om att förlänga kontraktet med fyra år. Teamet och cykeln fungerar riktigt bra tillsammans. Det finns inget annat bättre. Så, det enda jag kan göra är att fortsätta att kämpa för laget och för mer framgångar, eftersom jag verkligen vill vinna och visa toppresultat både för teamet och för fansen. "

Shuhei Nakamoto, vice VD för Honda Racing Corporation

"Vi är mycket glada för att förnya vår relation med Toni. Han har visat gång på gång att han är oberörbar i Trial världen och jag är säker på att detta kommer att fortsätta i många år till! Vi önskar honom lycka till den här säsongen och är glada att ha honom kvar i Honda familjen i ytterligare fyra år. "

VM-statistiken för Toni Bou

7 ggr Trial utomhus World Champion
8 ggr Trial inomhus / X-Trial världsmästare
5 ggr Trial utomhus Champion of Spain
7 ggr Trial inomhus Champion of Spain
9 ggr Trial de Nacions Team Champion

TONI BOU

Född: 17/10/1986
Födelseort: Piera, Spanien

Vikt: 75 kg
Längd: 175 cm
Nationalitet: Spanjor
Åren som Repsol förare: 8 (2014 inräknat) nu förlängt till 2018

• Hobby

• motorcyklar
  • honda trial
  • modeller
  • nyhet 2014
  • toni bou
  • honda racing corporation

Honda MC Svenska AB är generalagent för Honda motorcyklar, mopeder och fyrhjulingar i Sverige.