Honda stödjer Team HRC under 2014 års tävlingssäsong

För det årliga globala motorsport engagemanget, tillkännagav Hondas president Takanobu Ito att Honda är fast beslutna att öka engagemanget för Rally Teamen.

Honda Racing Corporation (HRC) kommer att vara aktiva med att främja den kommersiella tillgängligheten av racing maskiner. De satsar alltså inte enbart på elitskiktet. HRC planerar att lansera sin CRF450Rally från Dakar i slutet av innevarande år. Genom dessa åtgärder strävar Honda att ge likvärdiga maskiner, så nära fabriksteamets maskiner som möjligt, till fler kunder. Det blir ett led i ansträngningarna att ytterligare utöka populariteten inom motorcykelracingen.

HRC fabriksteamet, tävlade i årets Dakar som kördes i Argentina - Bolivia - Chile i januari. Tre av de fem teamåkare kom till målgång i världens i tuffaste och mest utmanande off-road tävling: Helder Rodrigues slutade på 5:e plats, Joan Barreda på 7:e plats och Javier Pizzolito i 23:a. Team HRC vann 6 av de 13 specialsträckorna i tävlingen. För 2015 års rally, kommer Hondas racingstrategi inklusive dess förare att offentliggöras så snart den är bestämd.

Barreda och Rodrigues var närvarande i Tokyo, vid sidan av Marc Marquez och Dani Pedrosa (MotoGP),  Evgeni Bobryshev och Max Nagl (Motocross) och andra Honda förare från olika japanska mästerskap och förare från Indy Car och World Touring Car Championships.

Honda MC Svenska AB, Rolf Mälberg, tel: 0300-513 06, e-mail: rolf@hondamc.com

• Hobby

• honda team hrc
  • honda crf450 rally
  • modeller
  • motorcyklar
  • nyhet 2014

Honda MC Svenska AB är generalagent för Honda motorcyklar, mopeder och fyrhjulingar i Sverige.