Pressmeddelande -

Nya Honda CRF250R - provkörning på Pontesfondato MX track strax utanför Rom, Italien!

Provkörning av nya CRF250R på Pontesfondato MX track strax utanför Rom, Italien:

Omdömena om nya CRF250R av journalister från delar av Europa och Sverige, helt klart var alla imponerade av motorns beteende, racemotor som kräver aktiv körning och trivs bäst på mellan- och toppvarv, ”här är det få konkurrenter som har mer att ge” var den allmänna kommentaren. Även om det var mycket snack om motorn gick det snabbt över till hur hanteringsbar 2018 år CRF 2018 är, lättsvängd, grym fjädring fram ...och bak.

Körställningen pratades det en hel del om och 2018 års CRF250R upplevdes som att det fanns mer plats för föraren och att det kändes väldigt naturligt att stå upp, de fick ingen känsla av att ”hänga” över styret.

Banan, Pontesfondato MX track var en perfekt 250 bana. En hel del knixiga parti kombinerat med nästan supercross sektioner och bra fullfart rakor där motorn verkligen kunde varvas ut.
Att vädret var helt perfekt, torr bana och 18-20 grader gjorde verkligen att Honda CRF250R kunde testas på bästa möjliga sätt och den bevisade att den hör hemma i 250 toppen gällande motor, chassi, fjädring och bromsar.

• Hobby

• nyhet 2018
  • provkörning
  • cross
  • honda mc svenska ab

Generalagent för Honda MC, Skoter, mopeder, motocross och terrängskoter (ATV) i Sverige. Vi har eget reservdelslager och servicesupport till våra Återförsäljare.