Honda lanserar en helt ny elgräsklippare

Honda stärker sitt utbud med en ny elgräsklippare* med helt ny design och med fokus på klippning, uppsamling och användbarhet. Nya HRE 370 är mycket enkel att använda, har stor uppsamlingskapacitet och mycket låg ljudnivå.

Den nya elgräsklipparen har en ny kniv vilket ger förbättrad klippning samt en ny fläkt som förbättrar luftflödet och uppsamlingen. Den nya formen på kniven ger även en lägre ljudnivå samt gör gräsklipparen säkrare och mer robust. Dessutom har kåpans konstruktion förbättrats, vilket bland annat leder till lägre ljudnivå. Nya HRE370 har en imponerande uppsamlingskapacitet på hela 35 liter.

Även användbarheten har förbättrats avsevärt. Det finns ett bärhandtag för att underlätta transport och ett dödmansgrepp över hela handtaget för att underlätta hantering och klippning med en hand. Kabeln hålls på plats med en kabelhållare, höjden på elklipparen justeras snabbt och enkelt med en enda spak. Elklipparen väger endast 15 kg vilket gör den mycket lätt att använda och hantera. Med central höjdinställning ställer man in höjden i ett enda moment.

HRE370 har ny design och nytt utseende – dynamiskt och skarpt, med en modern strömlinjeformad design som tydligt markerar att den kommer från Honda. Klippbredden är 37 cm, elmotorn på 1300 W. Knivhastighet är 2850 rpm. Elgräsklipparen HRE370 har också "Thermal Cut Off Protection" som skyddar motorn från att brännas ut om kniven slutar rotera när maskinen är överbelastad eller hamnar i en onormal miljö. Om kniven slutar rotera vid upprepade tillfällen deaktiveras motorn för att undvika permanenta skador.

Mikael Comrin, försäljningsansvarig på Honda Nordic (Power Equipment) säger: "Hondas produktutbud handlar om att erbjuda kunderna största möjliga valfrihet. Våra elektriska gräsklippare har tagits emot väldigt väl tidigare av europeiska kunder med små trädgårdar eller som bara vill ha en maskin som är lätt att underhålla och fungerar utmärkt. Förbättringarna på de här modellerna kommer bara att bättra på ryktet – enastående prestanda, mest lättanvända i klassen och ett modernt och snyggt utseende. Tillsammans med Hondas berömda tillförlitlighet och tålighet är vi säkra på att HRE370 kommer att göra succé på den svenska marknaden."

*Tidigare versioner av denna elgräsklippare har sålts i Europa.

www.honda.se