Honda lanserar nya multifunktionella gräsklipparen HRX476

Honda stärker sin HRX-serie gräsklippare med lanseringen av nyskapande HRX476.

Den nya designen tillsammans med ledande, egenutvecklad teknik gör gräsklipparen effektivare och lättare att använda samt ger bättre klippning och uppsamlingsförmåga.

För HRX476 har Honda fokuserat på teknik som förbättrar effektiviteten i gräsklippningen, givetvis i kombination med Hondas välkända säkerhetsfunktioner och tillförlitlighet.

Helt nytt är SMART Drive™ som ger intuitiv acceleration och hastighetskontroll för precisionshantering i t ex trånga passager. Ett annat exempel på Hondautvecklad teknik är Versamow™ som ger användaren möjlighet att välja mellan full uppsamling, full mulching och tre mellanliggande steg för att täcka in alla klippförhållanden med bara en enda spak.

Sedan tidigare finns knivkoppling. Det innebär att man inte behöver stanna motorn varje gång man lämnar gräsklipparen eller t ex ska köra över ett parti med mindre sten. Knivkoppling gör det möjligt att enkelt koppla från kniven trots att motorn går. På så sätt kan man tömma uppsamlingssäcken eller köra över gångvägar utan att behöva stanna motorn.

Unikt för Honda:
Chassi i Polystrong
Variabel mulchingfunktion
Variabel hastighet (ju mer man trycker desto fortare går det).