Honda Marine i samarbete med ribbåttillverkaren Ribeye

Honda Marine startar ett samarbete med Lysmarine i Lysekil som är svensk agentur för den engelska båttillverkaren Ribeye Ltd båtar. Ribeye tillverkar högkvalitativa ribbåtar för riktigt tuffa förhållanden.

Ribeye med sikte på kvalitet

Ribeye startade sin tillverkning av ribbåtar 1998 med sikte på båtracing. Detta innebär att båtarna är byggda för att klara riktigt tuffa förhållanden, skrov och konstruktion överträffar de flesta andra ribbåtstillverkarna som idag finns på marknaden. Ribeye har under åren förfinats och är numera genomdesignade och lyxigt utrustade familjebåtar. Ribeyebåtarna premiärvisas på Båtmässan i Göteborg 1-9 februari 2014.

Lysmarine AB har sedan starten 2007 valt att arbeta enbart med kvalitet. Personalen är välutbildad och har många år i branschen. Lysmarine är ett marint fullserviceföretag som erbjuder provkörning, försäljning, service och vinterförvaring.

Det är främst utombordsmotorer från 60 hk och uppåt som kommer monteras på båtarna.

Mikael Comrin, försäljningsansvarig på Honda Power Equipment Sverige säger: "Vi har haft ett långt samarbete med Lysmarine och vet hur viktigt kvalitet är för dem. Det är därför riktigt kul att de fått agenturen för denna högkvalitativa ribbåt. Då vi också prioriterar kvalitet ser vi mycket positivt på detta samarbete."

Hondas berömda fyrtaktsmotorerHonda är världens största motortillverkare. Vårt breda utbud av utombordsmotorer spänner från bärbara BF2,3 till den största modellen BF250 med VTEC och variabelt insugssystem. Samtliga Honda utombordare har de effektivaste systemen och tekniska lösningarna för sitt effektområde så att du alltid får bästa fart och prestanda, vilken motorstorlek du än väljer - vid alla varvtal.

För mer information, se www.lysmarine.se

Kontaktperson: Michael Pettersson, tel: 0523-46 14 00, mp@lysmarine.se

• honda marine