Hornbach har nöjdast kunder för fjärde året i rad − får högst betyg i SKI:s mätning

Hornbach öppnade sitt första varuhus i Sverige 2003, och har på kort tid vunnit de svenska konsumenternas förtroende. SKI:s undersökning, som offentliggjordes idag, visar att Hornbach har en kundnöjdhet på 72 enheter, vilket är 4 enheter högre än den närmsta stora konkurrenten i branschen.

SKI:s studie som omfattar 6 000 intervjuer, visar att kundnöjdheten i byggbranschen som helhet backar marginellt, men att Hornbachs kunder, med god marginal, är nöjdast av alla. Mätningen visar också att Hornbachs kunder i år är ännu nöjdare än förra året, då kundnöjdheten i år ligger på 72 enheter jämfört med förra årets 70,5. Hornbach utmärker sig särskilt i kategorierna nöjdhet, lojalitet och prisvärde.

− SKI:s mätning är verkligen ett kvitto på att vi fyller en viktig lucka på den svenska marknaden. Hos oss får kunden rådgivning och tips av våra kompetenta projektrådgivare i varuhusen. Och våra projektrådgivare har praktisk erfarenhet och dokumenterade fackkunskaper från bygg- eller VVS-branschen, vilket ger våra kunder en stor trygghet. Så det är inte konstigt alls att vi har branschens nöjdaste och lojalaste kunder, säger Weronica Lundgren, marknadschef på Hornbach i Sverige.

I dagsläget har Hornbach tre byggmarknader i Sverige. Ytterligare ett varuhus öppnas i vår i Sundbyberg. Och ett femte Hornbachvaruhus är under uppbyggnad Helsingborg.

Om Svenskt Kvalitetsindex

Svenskt Kvalitetsindex (SKI) är ett system för att mäta och analysera hur de faktiska kunderna och andra användare bedömer varor och tjänster i Sverige. Höstens nationella studie av Detaljhandeln omfattar omkring 6 000 intervjuer med privatkunder för Dagligvaruhandeln, Apotek, Byggvaruhus och Systembolaget. Intervjuerna genomfördes under perioden 14 oktober – 22 november 2011 av Norstat. För mer information, se: www.kvalitetsindex.se

• ski
  • svenskt kvalitetsindex

• Skåne

Hornbach är ett av Europas största företag inom bygg- och trädgårdsmarknad. Såväl hemmabyggare som proffs förses med byggmaterial vid något av de 131 varuhus som finns i 9 länder. Företaget grundades 1877 i Tyskland och är börsnoterat. Hornbach garanterar ett alltid lågt pris och är prisledande i branschen. I Sverige finns Hornbach i Göteborg, Malmö och Stockholm. Det fjärde varuhuset öppnas i Sundbyberg 2012.

Kontakta gärna HORNBACH för mer information:

Weronica Lundgren

Marknadschef