Hornbach öppnar i Kristianstad

Pressmeddelande   •   Feb 03, 2020 11:00 CET

Den 19 september 2019 öppnar Hornbachs nya byggvaruhus på Fundationsvägen 7A vid C4 Shopping i Kristianstad. Det nya byggvaruhuset, som är det sjunde i Sverige, är ännu ett exempel på Hornbachs nya koncept för medelstora städer i Sverige. Varuhuset har en yta på 10.500 m² och här hittar hemmafixare och proffs allt de behöver till sina projekt.

Hornbach är ett av Europas största företag inom bygg- och trädgårdsmarknad. Både hemmafixare och proffs förses med byggmaterial vid något av de 158 varuhus som finns i 9 länder. Företaget grundades 1877 i Tyskland och är börsnoterat. Hornbach garanterar ett alltid lågt pris och har som mål att alltid vara prisledande i branschen. I Sverige har Hornbach sex varuhus, och finns i Göteborg, Malmö, Stockholm, Helsingborg och Borås. hornbach.se