Hos HORNBACH blir barnens drömmar sanna!

Roliga lekar för de små hemmafixarna i HORNBACH-varuhusen

I februari demonstrerar HORNBACHs ProjektShow ”Sagolika barnrum” hur man skapar ett kreativt barnrum.

I februari har HORNBACH allt som får ett barnhjärta att klappa. På varuhusets ProjektShow ”Sagolika barnrum” som hålls mellan den 4 och 27 februari finns inte bara perfekta material för barnrum, utan också lekar och annat roligt. Programmet innehåller bl.a. en stor målartävling, ett karnevalsparty, snabba biltävlingar och en spännande skattjakt.

Under tre lördagar i februari följer det ena eventet efter det andra. Först ut är målartävlingen "Din favoritkulör" den 6 februari. De färdigmålade bilderna kan lämnas in till varuhuset fram till den 15 februari för att delta i den stora utlottningen där ett presentkort värt 1 500 kronor väntar på den lycklige vinnaren.

Finalen

Den stora finalen äger rum den 20 februari. För alla som gillar snabba bilar går det hett till under Bobby car-tävlingarna där den snabbaste föraren ska koras på en avspärrad bana i varuhuset. Alla små racerförare får en samlarfigur från Disney och ett deltagarbevis.

Barnen kan även delta i vår stora skattjakt! Utrustade med en skattkarta ska barnen söka efter bestämda motiv på olika avdelningar och alla som hittar samtliga symboler får en belöning. Samma lördag överlämnas dessutom vinsten från målartävlingen.

HORNBACHs ProjektShow ”Sagolika barnrum”

Med materialet i HORNBACH-varuhusen kan de små hemmafixarna och deras föräldrar inreda sina barnrum efter teman som t.ex. Disney-figurerna "Prinsessa" eller "Bilar". HORNBACHs ProjektShow ska väcka föräldrarnas kreativitet och ge dem idéer till hur de kan utforma barnens rum på ett fantasifullt sätt.

HORNBACH har både live-demonstrationer och ett flertal olika inredningsexempel som visar hur enkelt och snabbt det går att använda t.ex. tapeter, stickers och bårder för att utforma ett barnrum på ett barnvänligt sätt efter bestämda teman.

Dessutom har Disney skapat ett färgkoncept som bara finns hos HORNBACH där varje enskilt tema har tilldelats en passande färgpalett. De högkvalitativa färgerna – både väggfärg och lackfärg – kan blandas i önskad mängd i HORNBACHs färgcenter.

Kampanjöversikt:

6 februari Tävling: "Din favoritkulör"

13 februari HORNBACHs stora karnevalsparty för barn

20 februari Bobby car-tävling, skattjakt och den stora finalen

Alltid mellan kl. 10–16 i alla HORNBACH-varuhus

• arlöv
  • botkyrka
  • byggmarknad
  • byggmarknaden
  • göteborg
  • hisingen
  • malmö
  • projekt
  • renovera
  • renoveringstips
  • projektshow
  • utställning

• Malmö

HORNBACH-gruppen är ett av de största företagen inom bygg- och trädgårdsmarknad i Europa. Hela koncernen HORNBACH Holding AG omfattar förutom den största operativa delkoncernen HORNBACH Baumarkt AG (bygg- och trädgårdsmarknader och "gör-det-själv"-marknader) även delkoncernen HORNBACH Baustoff Union GmbH (regional byggvaru- och byggfackhandel) och HORNBACH Immobilien AG (fastighetsutveckling och lokalisering). HORNBACHs bygg- och trädgårdsmarknader är i snitt ca 11 000 m2 stora. Inga andra konkurrenter i Europa kan mäta sig med denna siffra.

Familjeföretaget HORNBACH som grundades 1877 har sina rötter i Pfalz, Tyskland och börsnoterades 1987. För närvarande driver HORNBACH 125 stora bygg- och trädgårdsvaruhus i nio länder, varav 91 finns i Tyskland. Andra länder är Österrike, Holland, Tjeckien, Schweiz, Sverige, Slovakien, Luxemburg och, sedan juni 2007, Rumänien.

Försäljningskoncept och sortiment utgår helt och hållet från projektkundernas och proffsens behov. HORNBACH garanterar sina kunder ett "alltid lågt pris" och är därmed prisledande i branschen. Den höga kvaliteten på rådgivningen och den utmärkta servicen har bekräftats i ett stort antal oberoende tester och undersökningar. År 2006 fick HORNBACH det tyska handelspriset för årets bästa resultatinriktade ledningsorganisation. Förra året belönades Otmar Hornbach, pionjär och grundare av byggvaruhusföretaget, med det viktigaste priset som det tyska förbundet för bygg-, gör-det-själv- och trädgårdsmarknader delar ut, "Life Time Award", för sitt livsverk.

Med pionjärssatsningar som det första kombinerade bygg- och trädgårdsvaruhuset (1968), den första stormarknaden (1980) och den första byggmarknaden med drive-in-avdelning (2003) visar HORNBACH ständigt på en stark innovationskraft. Sedan 2001 har man också ett strategiskt partnerskap med den brittiska handelskoncernen Kingfisher. HORNBACH har sedan flera årtionden ansetts som en jobbmaskin - just nu finns nästan 13 000 anställda i koncernen.

Kontakta gärna HORNBACH för mer information:

Andreas Larsson

Stf. Marknadschef