HÖRS trotsar lågkonjunktur och gör topprekrytering

Studentägda restaurangföretaget HÖRS kliver på med full fart framåt. HÖRS trotsar allmänt bistra tider och fokuserar på investering och tillväxt. Företaget tar nya krafttag och rekryterar Ikeas framgångsman Lennart Jangälv till vd.

– Det är mycket inspirerande att få leda HÖRS i denna expansionsprocess. Vi har en stabil grund att stå på. Organisationen genomsyras av positiv energi. Potentialen är stor, säger nytillträdde VD Lennart Jangälv.

HÖRS, Högskolerestauranger AB, har en unik ställning på den svenska marknaden. Nyrekryteringen är ett led i en mer offensiv riktning från företaget. Trots den rådande konjunkturen satsar HÖRS på expansion och ordförande Lars Ekholm är mycket nöjd med företagets senaste nyanställning.

– Det känns mycket tillfredsställande att kunna knyta en så rutinerad och nytänkande ledare och chef till företaget säger han. HÖRS har nyligen gjort en rejäl ekonomisk vänding och är nu på väg uppåt på en tuff marknad. Vi hoppas givetvis att Lennarts kompetens och drivande personlighet ska inspirera medarbetare och andra till ytterligare prestationer. Att han suttit i bolagets styrelse och därmed är väl insatt i verksamhetens är betryggande och förenklar infasningen.

Lennart Jangälv är ingen nykomling när det kommer till vinstdrivande affärsutveckling. Under åtta år var han chef för Ikea Food Services, där han bland annat ansvarade för utvecklingen av Ikeas världsomfattande restaurang-, café- och butiksverksamhet. Som vd och koncernchef för SL gjorde han sig känd för att med kundnyttan i fokus sträva efter nya lösningar.

– Vi har redan börjat inventera vårt produktsortiment och jobbar på nya fräscha erbjudanden som möter morgondagens kunder, säger Lennart Jangälv. Både vi på HÖRS och våra kunder har en spännande tid framför oss, fortsätter Lennart. Utöver att vi ska vässa vår befintliga verksamhet räknar vi även med att knyta till oss nya affärer inom kort. Det är många som vill vara med och skapa mötesplatser på campus för den högintressanta kundgrupp som studenter är. Studenter är både ägare och kunder till oss. HÖRS är kryddan på campus!

Om HÖRS

HÖRS är kryddan på campus! HÖRS har ambitionen att vara det självklara valet för varje universitet eller högskola som vill ha bra måltidsservice på campus. HÖRS har stor erfarenhet av att leverera allt från det enkla, som en kopp ekologiskt och etiskt kaffe och en nybakad bulle, till catering för alla som laddar inför Stockholm Marathon. Vi serverar allt från brickluncher i vardagen till exklusiva middagar där det finns Nobelpristagare eller andra dignitärer vid bordet. Vi har mer än 200 anställda som dagligen gör ett utsökt arbete med detta. HÖRS driver för närvarande ett 30-tal restauranger, caféer och butiker på universitet och högskolor, från Gävle i norr till Växjö i söder, och omsätter cirka 125 mkr. Bolagets huvudägare är studentkåren vid Stockholms universitet

Lars Ekholm | Ordförande HÖRS | M 073 422 22 15

Linda Nordlund | Marknadschef HÖRS | T 08 518 01 168 | M 070 241 48 40 | linda.nordlund@hors.se

• campus
  • måltidsservice
  • student
  • universitet
  • högskola
  • fika
  • catering

HÖRS - det självklara valet på campus! HÖRS driver för närvarande ett 30-tal restauranger, caféer och butiker på universitet och högskolor, från Gävle i norr till Växjö i söder, och omsätter cirka 125 mkr. Bolagets huvudägare är studentkåren vid Stockholms universitet. HÖRS var först ut med att ha samtliga restauranger Nyckelhålscertifierade. HÖRS serverar från och med hösten 2006 enbart ekologiskt och etiskt kaffe som ger dig en god eftersmak.

Fredrik Norberg

Presskontakt VD 0730540905