Ny Regionchef på HÖRS

Marie Nilsson är ny som Regionchef på HÖRS (Högskolerestauranger AB).

Marie kommer närmast från ISS Facility Services AB, där Marie innehaft rollen som Facility Manager och Key Account Manager de senaste 6 åren. Marie har en gedigen arbetslivserfarenhet från Hotell och Restaurangbranschen med en grund där hon börjat som ambitiös kock och senare haft roller som Köksmästare och även Restaurangchef under många år. Maries olika uppdrag i branschen har under åren lett henne till flera ledande roller såsom F&B Manager i såväl Sverige som USA och Asien. På meritlistan har Marie, förutom flera grund och påbyggnadsutbildningar inom Hotell, Restaurang och Key Account Management även en examen i Hospitality Management från Universitet i Schweiz. ”Nu har jag fått möjligheten att vara med på HÖRS framtida utveckling! Det känns toppen att få vara en del av denna utmaning och jag hoppas kunna vara en stark bidragande kraft till vår utveckling och att framgångsrikt nå de gemensamma MÅL vi har på HÖRS.” säger Marie Nilsson.

Marie börjar den 1 Mars. Vi hälsar Marie varmt välkommen till HÖRS. Vi HÖRS!

HÖRS - det självklara valet på campus! HÖRS driver för närvarande ett 30-tal restauranger, caféer och butiker på universitet och högskolor, från Gävle i norr till Växjö i söder, och omsätter cirka 125 mkr. Bolagets huvudägare är studentkåren vid Stockholms universitet. HÖRS var först ut med att ha samtliga restauranger Nyckelhålscertifierade. HÖRS serverar från och med hösten 2006 enbart ekologiskt och etiskt kaffe som ger dig en god eftersmak.

Fredrik Norberg

Presskontakt VD 0730540905