E.A. Mattes, special utformad Lammulls Sadel, för första gången i Sverige

För första gången lanseras E.A. Mattes Lammulls sadel i Sverige. Från och med 2’a november finns produkterna att beställa hos Horsemeup.se  Efter 2 års utveckling av har Mattes löst ett problem som många ryttare med växande hästar upplever och lösningen är denna nya lammskinnssadel.

Det tyska familjeföretaget E.A. Mattes startades år 1867 och är än idag ett mycket uppskattat kvalitetsmärke inom ridsport. Denna nya skinnsadel är baserad om en komplett ny idé som kombinerar flexibilitet med en idealisk tryckpunkts fördelning, vilket möjliggör ökad rörelsefrihet över bogarna, och samtidigt tar bort trycket över manken med en unik nyutvecklad stabiliserare.

-  Vi vill alla att vår häst ska må bra och inte få skav av hårda sadlar. Vi vill själva ha en bekväm ridning. Många kvinnliga ryttare känner obehag av sadeln och kan få otrevliga skavsår. Denna lammulls sadel är den perfekta lösningen både för häst och ryttare, säger Monica Sjösvärd, VD och grundare av Horsemeup.se.

Horsemeup.se blir nu de första i Sverige att sälja E.A. Mattes nya Skinn-Sadel. Från och med den 2’a november finns produkterna ute för försäljning.

-  Vårt mål är att ha ett brett sortiment av kvalitetsprodukter att erbjuda Sveriges hästintresserade för både häst och ryttare inom alla inriktningar av ridsport. Vi jobbar ständigt med att utöka våra märken och produkter och i det arbetet är E.A. Mattes produkter en självklart val, säger Monica Sjösvärd.

Nätbutiken Horsemeup.se lanserades i april 2012 och säljer kvalitetsvarumärken för häst och ryttare inom alla ridsportgrenar. Bakom står Monica Sjösvärd som har varit aktiv ryttare sedan barnsben, och med bakgrund från konfektionsbranschen.

För mer information och högupplöst bild kontakta:

Monica Sjösvärd, VD Horsemeup.se på telefon: 0705 98 27 69 eller via mail på: monica.sjosvard@horsemeup.se

• mattes
  • e.a. mattes
  • ridsport
  • ryttare
  • Horsemeup
  • häst*
  • produktnyhet

Horsemeup.se är en nätbaserad ridsportbutik som förser Sveriges hästintresserade med ett brett sortiment av kvalitetsvarumärken inom alla inriktningar av ridsport. Bland varumärkena finns Pessoa, ANKY, Eskadron Escadron, Horseware, Mountain Horse, HV Polo, Charles Owen, Roeckl, GPAS, Bucas med flera.