Fler handlar hästprodukter via mobilen

Näthandeln Horsemeup.se växer stadigt och 25 procent av användarna kommer från mobila enheter, en siffra som ständigt ökar.  För att möta efterfrågan startar nu ridsportbutiken en mobilsajt vilken blir den första i branschen.

I mitten av februari blir över 4000 produkter för den hästintresserade tillgängliga via en helt ny mobilsajt. Den nya sajten kommer att förenkla och tillgängliggöra det ständigt växande Horsemeup.se. Förutom tillgång till det stora sortimentet får användaren förhandsinformation och nyheter om nya varumärken direkt i mobilen.

- Vi vill vara där våra kunder är och ser hur den mobila marknaden ökar stadigt. Hela 25 % av våra användare kommer från mobila enheter, en siffra som ständigt ökar. Det ska vara enkelt att handla hos oss och vi hoppas att den nya sajten ska vara en stor del i detta, säger Monica Sjösvärd, VD för ridsportbutiken Horsemeup.se.

Den nya mobilsajten kan även sparas ner i din Iphone eller Ipad som en webb-app ikon.

För mer information eller frågor vänligen kontakta:

Monica Sjösvärd, VD Horsemeup.se
E-post: monica@horsemeup.se
Tel: 031-89 12 50, 0705-98 27 69

• Horsemeup
  • Monica Sjösvärd
  • ridsport
  • nätbutik
  • mobilsajt
  • näthandel
  • mobilsite
  • mobilhandel
  • mobilsida

Om Horsemeup.se: Horsemeup.se förser Sveriges hästintresserade med ett brett sortiment av kvalitetsvarumärken inom alla inriktningar av ridsport. Bland varumärkena finns Acavallo, Dy’on, Glenn Gordon, Charles Owen, Pessoa, UVEX, Pikeur, Eskadron, Dimacci, Mountain Horse, Kingsland, Roeckl, GPA, Horseware med flera. Horsemeup.se startades i april 2012. Huvudkontoret finns i Göteborg.

Läs mer på: www.horsemeup.se