Horsemeup.se fortsätter att ta marknadsandelar

Under våren 2016 fick Horsemeup.se ny investerare; Backing Minds Invest med Sara Wimmercranz och Susanne Najafi i spetsen. Med förstärkt kassa och ytterligare know-how har företaget vuxit stadigt under 2016 och stärkt sin ställning i både Norge och Sverige under 2016.

Under det gångna året ökade nettoomsättningen för Horsemeup.se i Sverige & Norge med 36 procent och den den aktiva kundstocken växte till 10 000 kunder jämfört med föregående år. Bolaget har nu drygt 30,000 aktiva kunder. En stor del av kunderna, över 69 procent, är återkommande kunder.

Vidare har Horsemeup.se under perioden tagit ett viktigt steg mot framtidens logistiklösning genom tecknandet av hyresavtal för en helt ny logistikanläggning i Västra Frölunda. Inflyttning och driftsättning förväntas ske under sommaren 2017.

— Detta är en ny milstolpe i bolagets historia som kommer att skapa rätt förutsättningar för såväl fortsatt tillväxt som för effektivare logistik och ökad skalbarhet, säger Monica Sjösvärd, VD för Horsemeup.se.

Horsemeup.se grundades 2012, och vi är idag stolta över att vara den ledande nätbutiken för exklusiva varumärken inom ridsporten i Sverige. Bolaget bedriver försäljning i samtliga skandinaviska länder och erbjuder ridsportbranschens i särklass bredaste utbud av varumärkesartiklar. Sortimentet omfattar över 100 000 artiklar från cirka 120 olika varumärken representerande mer än 10 olika ridsporter samt hund- och stallutrustning.

För mer information vänligen kontakta:

Monica Sjösvärd, VD Horsemeup.se

E-post: monica.sjosvard@horsemeup.se Tel: 0705 98 27 69

Horsemeup.se är en nätbaserad ridsportbutik som förser Sveriges hästintresserade med ett brett sortiment av kvalitetsvarumärken. Webbutiken innehåller både de vanligaste ridsportdukterna såväl som utrustning för flera/alla specifika ridsportgrenar som hoppning, dressyr, galopp, trav, western, körning med flera.

Horsemeup.se startades i april 2012 av Monica Sjösvärd, som även är företagets VD. Huvudkontoret finns i Göteborg.