Inslandsryttare blir Profilryttare!

Vi är mycket glada och stolta att få presentera vår nya Profilryttare; Yrsa Danielsson som är 14 år och som tävlar islandshästar på elitnivå. Under SM 2015 tog Yrsa och Hector guld i samtliga klasser hon startade i.

Hon har vunnit T1, V1 och fyrgångskombination. T1 är en töltgren som rids på ovalbana, V1 (även kallad fyrgång) är en gren där man alla gångarterna utom pass, alltså tölt, trav, galopp och skritt. Fyrgångskombinationspriset går till den som har högst poäng om man lägger ihop poängen från V1 och T1 och sen delar på två. Sen stod Yrsa för en, då vi vann P2. Det är en klass där man rider flygande pass så snabbt som möjligt på 100m.
- Drömmen i år hade varit att komma med i landslaget och få representera Sverige på NM i Norge i augusti. Den resan skulle i så fall vara tillsammans med Hector, säger Yrsa.

Differentierad träning är viktigt, säger Yrsa.Vissa dagar rider vi utan nosgrimma och bara skrittar på långa tyglar i skogen, just för att även han ska få slappna av och ha roligt. Dessutom vill jag se till att han är riktigt stark och i bra kondition dagen då det blir två finaler med kort mellanrum, och då får han chansen att bara stärka sig genom klättring, ojämnt underlag, olika underlag etc

- Vi ser Yrsa som en ny 'Upcoming Star' i Islandshästritt och vi tror på henne och hennes seriösa satsning. Vi ser fram emot att följa henne under karriären, säger Monica Sjösvärd VD för Horsemeup.se

- Att få samarbeta med Sveriges största ridshop på nätet ska bli helt otroligt roligt. Det är en sån otrolig chans för mig och jag är så himla glad att det blev just det här företaget, som dessutom ger mig otroligt trevliga människor att jobba med! Om ni vill se mer av mig kan ni följa mig på instagram där jag heter "yrsadanielsson", avslutar Yrsa Danielsson.

Horsemeup.se är en nätbaserad ridsportbutik som förser Sveriges hästintresserade med ett brett sortiment av kvalitetsvarumärken. Webbutiken innehåller både de vanligaste ridsportdukterna såväl som utrustning för flera/alla specifika ridsportgrenar som hoppning, dressyr, inslandshästritt, galopp, trav, western, körning med flera.