Mer färg i tillvaron!

Pressmeddelande 2015-01-29

Det första man slås av är att – varför har det inte gjorts förut. Klassiska plagg med färgrik och lekfull design. Utan att ge avkall på funktion och kvalitet.

Horsemeup lanserar nu Riding High – ett nytt varumärke med plagg och utrustning för ryttare och häst. Med en tydlig målsättning att sticka ut i färg och form är de övertygade att fylla behovet för dem som vill sätta extra färg på hästsporten. Självklart är traditionen både snygg och viktig att bevara, men visst finns det tillfällen där ett mer färgstarkt plagg kommer till sin rätt.

Vid kommande lansering på EuroHorse i februari presenteras en ny ridbyxa i sex klara snygga färger. En ridbyxa i hög kvalitet med funktion och passform designade för ändamålet. Byxorna har redan testats av ryttarna och bloggarna Linn Ohlsson och Ebba Deijenberg, vilka välkomnat mer färg i sin utrustning.

Senare i år presenterar Riding High nya schabrak i matchande färger för att sedan fylla på med fler spännande produkter efter hand. ”Vi ville fylla ett tomrum i vårt sortiment” – säger Monica Sjösvärd, VD och grundare av Horsemeup.se. ”När vi inte hittade det vi sökte skapade vi Riding High.”

Monica, med bakgrund inom konfektion och ridsport, lanserade Horsemeup.se för två år sedan som snabbt blev en framgång med sitt fullsortiment tillgängligt för alla. Riding High blir ett komplement till alla andra kända varumärken som redan finns att finna på Horsemeup.se. ”Vår ambition med Riding High är inte att bli störst – men definitivt färgstarkast” – fortsätter Monica som även berättar att Riding High kommer att byggas långsamt för att upprätthålla kvalitet och rätt design.

För mer information och högupplöst bild kontakta:

Monica Sjösvärd, VD Horsemeup.se på telefon: 0705 98 27 69 eller via mail på: monica.sjosvard@horsemeup.se

• riding high
  • pressklipp

Horsemeup.se är en nätbaserad ridsportbutik som förser Sveriges hästintresserade med ett brett sortiment av kvalitetsvarumärken. Webbutiken innehåller både de vanligaste ridsportdukterna såväl som utrustning för flera/alla specifika ridsportgrenar som hoppning, dressyr, galopp, trav, western, körning med flera.