Helg-lyx på hemmaplan!

Varför boka dyra resor till London och Paris när man kan minisemestra lika mysigt på hemmaplan. På Hotel Rival har man en nytt koncept, kallat Sovmorgon på Rival, som vänder sig direkt till Stockholmare. Paketet börjar med en soulbrunch* på söndagseftermiddagen, övernattning mellan de egyptiska bomullslakanen och
avslutas med frukostbuffé innan jobbet börjar på måndagen. Ett sätt att fånga vardagen och få en fantastisk start på arbetsveckan.

Vill man inte stanna över natten är brunchen, signerad Magnus Johansson, kökschef och Jesper Henryson, Food & Beverage manager, värd ett besök.

*Soulbrunch är lite nytt. Det innebär brunch med tillhörande DJ som med sin soulmusik skapar en skön söndagsstämning. Brunchmenyn består bland annat av smoothies, Lasagne, Chorizo, franska våfflor, äggröra, bacon, ceasarsallad med kyckling, råbiff, morotskaka, panacotta och nybakat bröd från Rivalbageriets Johan
Sörberg. Som tillbehör: glassiga magasin och soulig musik! Brunchen serveras varje söndag under våren kl 13.00 – 17.00.

”Sovmorgon på Rival”. Använd hela söndagen till njutning och stanna kvar över natten på Hotel Rival. I priset ingår brunch, del i dubbelrum, frukostbuffé och en biobiljett. En paus från vardagen finns bara ett stenkast hemifrån. Hotel Rival ligger vid Mariatorget mitt i Stockholm. Hotellet är ett privat, trevligt, förstklassigt hotell, beläget på trendiga Södermalm. Området sjuder av barer, restauranger, butiker och med ett pulserande uteliv.

Hotellet öppnade den 1 september 2003 och har blivit rankat som ett av världens bästa hotell av brittiska resetidningen Business Traveller, av prestige-magasinet Condé Nast Traveller och nyligen fick Rival en hedrande 97 plats på resesajten
www.tripadvisor.com s lista över världens bästa hotell.

Ämnen

Hotel Rival AB  i Stockholm är ett boutiquehotell och öppnade i september 2003. Hotellet har 99 designade hotellrum, Bar & Bistro, Cocktailbar samt Café Rival.

Hotel Rival erbjuder även 5 konferenslokaler och en salong för events, show och föreställningar för upp till 700 personer.

Jesper Henryson

Presskontakt Managing Director CEO Hotel Rival

Det här är Rival

Hotel Rival på Södermalm i Stockholm ägs av Benny Andersson Produktion AB. Rival öppnade 1 september 2003 som Stockholms första boutiquehotell. 99 personligt inredda hotellrum, Watson´s Bar, Cocktailbar, Bar & Bistro, salong med 735 platser, Tavernan Rival och en konferensavdelning. Rival vänder sig till gäster som söker ett personligt boende med hög klass på service, öppettider och teknisk utrustning.