Spela på en av Sveriges bästa golfbanor & bo på ett av världens bästa hotell

Nu får du som missade att spela på en av Sveriges absolut bästa golfbanor förra sommaren en ny chans. För andra året i rad samarbetar Hotel Rival i Stockholm (rankad till ett världens bästa hotell*) med Svartinge Golf (11 i Sverige enligt i Golf Digest) om ett exklusivt golfpaket.

Paketet innebär boende med frukost på Hotel Rival samt en 18-hålsrunda på Svartinge Golf. Banan är privatägd och endast öppen för medlemmar. Detta paket är ett unikt undantag och enda tillfället för greenfee-gäster.

Bokas på telefon 08-545 789 10 eller reservations@rival.se.

Svartinge Golf i Sollentuna utanför Stockholm är en privatägd golfbana som invigdes den 4 augusti 2001.
Redan som fyra åring blev den bedömd som Sveriges 11:e bästa bana av Golf Digest. Även Peugeots Golf
guide 2004/2005 tyckte om bandesignen. Av 20 möjliga poäng fick den 17 (bara fyra svenska banor har över 18 poäng.). Öppen för medlemmar och deras gäster. Ej greenfee. Hotel Rival ligger vid Mariatorget mitt i Stockholm. Hotellet är ett privat, trevligt, förstklassigt hotell, beläget på trendiga Södermalm. Området sjuder av barer, restauranger, butiker och på sommaren pulserar utelivet.

*Hotellet öppnade den 1 september 2003 och har blivit rankat som ett av världens bästa hotell av brittiska

resetidningen Business Traveller, av prestige-magasinet Condé Nast Traveller och nyligen fick hotellet en
hedrande 97 plats på resesajten www.tripadvisor.com s lista över världens bästa hotell. Den sistnämnda
utnämningen baseras på gästrecensioner under 2005.

Hotel Rival i Stockholm är ett boutiquehotell som ägs av Benny Andersson och som öppnade i september 2003. Hotellet har 99 designade hotellrum, Bar & Bistro, Cocktailbar samt Café och bageri. Hotel Rival erbjuder fem konferenslokaler och en salong med tillhörande foajéer för events, föreläsningar och underhållning för upp till 700 personer.