Valt till ett av världens bästa hotell!

I dagarna släppte en av världens viktigaste reselänk – www.tripadvisor.com – listan på 2005 Traveler´s choice award winners. Ett resebranschens ”Jerringpris” där miljoner resenärer bedömer hotell de bott på med kommentarer och betyg. På en femgradig skala har Hotel Rival i Stockholm fått betyget 4,5, vilket medför en 97:e plats i kategorin Top 100 Luxury World. Rival är det enda placerade hotellet i Norden och ett av 32 i Europa som kommit in på denna hotellvärldens best-of-the-best lista. Sedan april 2005 har Rival legat på första plats av 152 hotell i 08-området som ingår i Trip Advisors bedömning.

- Detta känns extra roligt eftersom det är resenärernas egna upplevelser som ligger till grund för bedömningen. Lyx för en gäst är inte alltid guldkranar utan snarare personlig omtanke, sängkomfort och en mängd genomtänkta detaljer som är betydelsefulla för välbefinnandet. Rivals personal får högsta betyg i gästrecensionerna och det uppfattas som lyx när man bor på hotell, säger Caroline Eriksson, VD Hotel Rival. För oss betyder det att våra medarbetare lyckas förmedla den känsla som finns i vårt hus. Ett hotell
kan ju vara ”coolt & trevligt” på samma gång, vi arbetar med att se till att det ena inte
utesluter det andra!

För Rival-recensioner se http://www.tripadvisor.com/Tourism-g189852-Stockholm-Vacations.html.

Kategorin Luxury består av världens bästa hotell enligt rapporten. Det är toprankade 4- och 5-stjärniga där vinnaren i kategorin är Ritz-Carlton i Hong Kong. Av Europahotellen återfinns bland annat Covent Garden Hotel i London, Capo di Africa Hotel i Rom och Hotel Rival i Stockholm på en 97:e plats.

Hotel Rival har tidigare fått flera internationella utmärkelser. Brittiska Business Traveller utsåg 2004 hotellet till ett av världens 30 bästa och mest prisvärda hotell och prestigemagasinet Condé Nast Traveller placerade Rival på 25:e plats i sin topplista över världens ”50 coolest and sexiest hotels”.

Hotel Rival i Stockholm är ett boutiquehotell som ägs av Benny Andersson och som öppnade i september 2003. Hotellet har 99 designade hotellrum, Bar & Bistro, Cocktailbar samt Café och bageri. Hotel Rival erbjuder fem konferenslokaler och en salong med tillhörande foajéer för events, föreläsningar och underhållning för upp till 700 personer.