Happydress AB är återigen utsett till ett gasellföretag av Dagens Industri

Årets gaseller är utsedda – och återigen är Happydress AB ett av de företag som visat sig vara en av de som behållit platsen som ett gasellföretag.

För att vara ett gasellföretag ska du som företag ha en omsättning som överstiger 10 miljoner kronor, ha minst 10 anställda och minst ha fördubblat sin omsättning, om man jämför med det allra första räkenskapsåret. Dessutom ska man ha ökat sin omsättning varje år de senaste tre åren och inte minst ha vuxit organiskt och inte genom förvärv eller fusioner.

”Vi känner en stor glädje och en ödmjuk stolthet över att åter igen vara ett av de företag som är gaseller. Att någon genom denna typ av pris talar om för dig att det du gör ger resultat betyder jättemycket. Vardagen innebär hårt arbete och att få denna utmärkelse ger oss tid att stanna upp och se att det vi gör tillsammans med all vår personal är rätt. Resan som Happydress AB som företag gör, gör vi tillsammans med all vår personal och med våra säljare som jobbar tillsammans med oss. Det är verkligen ett fantastiskt teamwork som ligger till grund för allting ”

säger Lottis Sparrman och Anna Eklund, grundare av Happydress AB.

Happydress designar och säljer kläder i eget varumärke som endast säljs i egen webshop samt genom någon av företagets ca 250 säljare som via direktkontakt med inbjudna kunder på träffar i hemmiljö eller på andra utvalda ställen, exempelvis på företag, visar och säljer House of Lolas kläder Sedan ett och ett halvt år tillbaka, från september 2014, finns House of Lola även i Finland. Happydress AB har sitt logistikcenter i Enköping och sitt administrativa kontor i Uppsala. Läs gärna mer på www.houseoflola.se

Se kollektionen i sin helhet
här

Hapydress AB, med varumärket House of Lola grundades för åtta år sedan av Lottis Sparrman och Anna Eklund. Happydress AB har blivit utsedda till gaseller av Dagens industri 2013, 2014, 2015 och 2016, där de utöver att få utmärkelsen stod som vinnare i Uppsala län både 2013 och 2015. 2015 och 2016 har de blivit utsedda till Superföretag av Veckans affärer och 2015 vann de regionsfinalen i ”Årets Kvinnliga Stjärnskott” i Ernst & Youngs tävling ”EY Entrpreneur of The Year” och var ett av företagen i den stora Sverigefinalen. Under år 2014 blev House of Lola utsedda till årets ”Topphälsoföretag” av tidningen Topphälsa för sin satsning på att driva ett välmående företag.

Kontakta oss gärna för ytterligare information, låneplagg eller bilder:

Anna Svensson, marknadsansvarig, House of Lola, tel: +46 73 384 01 36  anna.svensson@houseoflola.se
Anna Segerholm, marknadsansvarig, House of Lola, tel: +46 73 368 89 06 anna.segerholm@houseoflola.se