Happydress AB är ett superföretag

Årets superföretag är utsedda

Det är inte många av dagens företag i Sverige som klarar kraven för att bli ett superföretag. I år är det en mycket liten del av de svenska företagen som lever upp till kraven, men det blir också allt fler företag som når denna gräns. Enligt Veckans affärer var det i år 580 företag som kvalade in på Veckans Affärers Superföretagslista 2016. För att komma med i rankingen krävs det att bolaget fyra år i rad klarar höga krav på bland annat tillväxt och lönsamhet.

”Vi älskar vardagen och allt den innebär på vår arbetsplats. Hur vi tillsammans tar oss framåt. Men att ibland få stanna upp, kanske tom med nypa sig i armen för att påminna sig om att man är vaken, att det händer…. det här är en sån händelse! Vi är väldigt glada och lyckliga att det allt det gemensamma arbetet vi gör medför att vi återigen utnämnts till ett av Sveriges Superföretag av Veckans affärer. Att någon genom ett sådant här pris talar om för oss att det vi gör har betydelse. Vi känner ödmjuk stolthet och det ger stor inspiration att fortsätta den här resan tillsammans med vårt fantastiska team av personal och säljare som jobbar med oss.”” säger Lottis Sparrman och Anna Eklund, grundare av House of Lola.

House of Lola designar och säljer kläder i eget varumärke och finns endast på sin egen webbshop och plaggen säljs dessutom via hemförsäljningsträffar med idag 245 säljare runt om i Sverige och Finland. Kläder från House of Lola inhandlas via hemförsäljningsträffar eller via företagets egen webbshop. Sedan ett och ett halvt år tillbaka, från september 2014, finns House of Lola även i Finland. Läs gärna mer på www.houseoflola.se

Se gärna kollektionen i sin helhet
här

Hapydress AB, med varumärket House of Lola grundades för åtta år sedan av Lottis Sparrman och Anna Eklund. De har vunnit Dagens Indistris gasell för snabbast växande företag i Uppsala län två gånger, både 2013 och 2015 och har kommit till final i Ernst & Youngs entreprenörtävling som ”Årets Kvinnliga Stjärnskott” - EY Entrepreneur Of The Year. Under år 2014 blev House of Lola utsedd till årets ”Topphälsoföretag” av tidningen Topphälsa för sin satsning på att driva ett välmående företag. Happydress AB har sitt logistikcenter i Enköping och sitt administrativa kontor i Uppsala. 2015 blev Happydress AB även då utsedda till superföretag av Veckans affärer.

Kontakta oss gärna för ytterligare information, låneplagg eller bilder:

Anna Svensson, marknadsansvarig, House of Lola, tel: +46 73 384 01 36  anna.svensson@houseoflola.se
Anna Segerholm, marknadsansvarig, House of Lola, tel: +46 73 368 89 06 anna.segerholm@houseoflola.se