House of Lola drar igång hösten med säljstart i både Sverige och Finland

House of Lolas presenterar höst- och vinterkollektionen 2014

Onsdagen den 27 augusti är premiärdag och säljstart för House of Lolas höst- och vinterkollektion 2014 som presenteras på hemförsäljningsträffar över hela landet - från Umeå i norr till Lund i söder. Nytt för den här säsongen är att House of Lola nu också introduceras i Finland med säljstart den 3 september.  Höst- och vinterkollektionen 2014 bjuder på extra allt. Extra många nyheter, nya produktkategorier, nya färger, nya material och precis som det ska vara - även några härliga gamla favoriter.

Höstens färgteman går i pastelligt rosa, höstliga vinröda toner och svart-grå-gröna skalor. Med Cranberry Skirt ger vi vårt bidrag till den i höstmodet välrepresenterade och klassiska pennkjolen. Vi presenterar en till knäet-lång vacker och stilfull jacka – Hope and Honor Jacket, i indigo och svart, med stående krage och i materialet American fleece. I den och de nya Lola-bootsen i supermjukt skinn – Lola Bootee har du den perfekta höstoutfiten. Se gärna dessa nyheter och hela kollektionen i House of Lolas digitala katalog (look book).

House of Lola har smickrande vardagsfina och krypa upp i soffan-sköna plagg som passar lika bra till jobbet, minglet, julfesten som till myset i soffan. Kläder som släpper och sitter åt på rätt ställen och som är lätta att både känna sig fin och bekväm i. För våra minsta Lola-fans finns kläder för åldrarna 3-12 år (storlekarna 98/104 – 158/164).

Följ gärna House of Lola på Facebook och Instagram eller på bloggen ”Vardag med Lola.

För mer information, bilder eller låneplagg, vg kontakta:

Magdalena Höglund, presskontakt, House of Lola, tel: 0733 338840 eller magdalena@highlandpr.se
Anna Svensson, marknadsansvarig, House of Lola, tel: 073-3840136, anna.svensson@houseoflola.se

House of Lola designar och säljer kläder i eget varumärke.  Sköna kläder att ha till både jobb och fest och som samtidigt är otroligt sköna att krypa upp i soffan i. Kläder från House of Lola inhandlas enkelt via hemförsäljningträffar eller via företagets egen webbshop. Från och med september 2014 finns House of Lola även i Finland. Läs gärna mer på www.houseoflola.se