House of Lola till regionsfinal i stor global entreprenörtävling

Modeföretaget Happydress AB med varumärket House of Lola har gått till regionsfinal i entreprenörtävlingen EY Entrepreneur Of The Year som årligen genomförs i cirka 140 städer och 53 länder. House of Lola tillhör region Svealand vars final arrangeras i Västerås den 27 november. Syftet med tävlingen är att synliggöra fler entreprenörer och öka intresset för morgondagens entreprenörer. EY är en del av Ernst & Young Global Limited.

Kriterier för att bli nominerad är att företaget har varit aktivt i minst fem år, har en omsättning på 10 miljoner alternativt har 10 anställda. Urvalsprocessen omfattar personliga intervjuer där entreprenörerna granskas utifrån entreprenörsanda, ekonomisk utveckling, strategisk inriktning, inverkan på omvärlden, innovation och personlig integritet samt inflytande.

De regionala vinnarna tävlar sedan i den nationella finalen som arrangeras i Stockholms Stadshus. Vinnaren går vidare till världsfinalen i Monte Carlo där det tävlas om titeln ”World Entrepreneur Of The Year”.

EY Entrepreneur Of The Year delas ut regionalt, nationellt och internationellt i kategorierna: Entrepreneur Of The Year, Årets kvinnliga stjärnskott, Årets manliga stjärnskott och Bästa internationella tillväxt.

Läs gärna mer om EY Entrepreneur Of The Year
Ett pressmeddelande om regionsfinalen finns här.

ENKÖPINGS-POSTEN HAR SKRIVIT

House of Lola designar och säljer kläder i eget varumärke. Sköna kläder att ha till både jobb och fest och som samtidigt är otroligt sköna att krypa upp i soffan i. Kläder från House of Lola inhandlas enkelt via hemförsäljningträffar eller via företagets egen webbshop. Sedan september 2014 finns House of Lola även på den finska marknaden. Läs gärna mer på www.houseoflola.se

Välkommen att kontakta oss om du vill veta mer:

Magdalena Höglund, presskontakt, House of Lola, tel: +46 733 338840 eller magdalena@highlandpr.se
Anna Svensson, marknadsansvarig, House of Lola, tel: +46 73 3840136, anna.svensson@houseoflola.se