Våren 2014 - House of Lolas största kollektion någonsin

House of Lolas vårkollektion 2014 är äntligen här. En ny kollektion med sköna plagg att känna sig fin i både till vardag och fest och som är lika sköna att krypa upp i soffan med på kvällen. House of Lola tummar aldrig på kvaliteten och älskar de små detaljerna. Vårens kollektion är House of Lolas största kollektion någonsin och består av 130 plagg till både vuxna tjejer och barn mellan 3-12 år.

- Vi bjuder inte på femtio nyanser av grått, men en hel skala grå toner, från ljusaste grå som är nästintill vit, Bright light grey, till mörkaste Lola-grå, tillsammans med offwhite, beige, champagne, olivgrön, pasteller och skarpa somriga färger som Agua och toner av rött, säger Anna Eklund, grundare av House of Lola.

VUXEN TJEJ
Höstens kavaj-jacka som var en av höstens absoluta favoritplagg, Royal Jacket finns nu i färgen Dark grey. Storsäljarbyxan Cosmo pants kommer i Lollipop pink och Light grey och en fantastisk nyhet är  träskon Starling Clogs som finns i färgerna Svart och Light metallic. Nätta och riktigt sköna träskor med hög klack till sommarens äventyr. Missa inte den nya mjuka strandbyxan i haremmodell – Estern Pants. Dra upp smocket i midjan över bysten så får du en byxdress – samma plagg men med olika utseenden.

- Vi kikar ständigt på nya material och till våren presenterar vi ett par nyheter. Bland annat en ny lite tyngre, glansigare och lyxigare glossy frotté med ett fantastiskt fall. Den nya frottén finns i klänningen Snappy  dress som är en förhandstippad favorit som passar både till festen och stranden, säger Lottis Sparrman, grundare av House of Lola.

BARN
För barnen är det efterlängtade favorittrycket ”Fett ägig” tillbaka. House of Lola har fortsatt satsa ytterligare på vävda plagg och flera av byxorna är framtagna för både tjejer och killar.

- I pojkkollektionen har vi tagit fram flera plagg i Agua-toner som är en pigg och lycklig färg. Den nya skarpa cerisa färgen passar till både pree-teens och små sessor. Den lite tuffare Adventure jacket och munkjackan Hoodie hood blev väldigt uppskattade bland barnen under fotograferingen av vårkollektionen, säger Anna Eklund.

I år finns en framtagen online-katalog, House of Lolas ”look book” med fina bilder från kollektionen.

För den som vill följa med bakom kameran från senaste vårfotograferingen, kika gärna in här.

För mer information, bilder eller låneplagg, vg kontakta:

Magdalena Höglund, presskontakt, House of Lola, tel: 0733 338840 eller magdalena@highlandpr.se
Anna Svensson, marknadsansvarig, House of Lola, tel: 073-3840136, anna.svensson@houseoflola.se

House of Lola designar och säljer kläder i eget varumärke och firade under hösten 2013 fem år på marknaden. Fem fantasiska år där plaggen har blivit oerhört väl mottagna av härliga kvinnor, tjejer och barn över hela landet. Sköna kläder att ha till både jobb och fest och som samtidigt är otroligt sköna att krypa upp i soffan i. Kläder från House of Lola inhandlas enkelt via hemförsäljningträffar eller via företagets egen webbshop. Från och med september finns House of Lola även i Finland.
Vem är då egentligen Lola? Det och mycket annat kan du läsa mer om på www.houseoflola.se

Fotograf: Jenny Drakenlind