Spaden i marken!

HSB Göteborgs styrelse tog i veckan beslut om att byggstarta projektet Verona i Kvillebäcken. Projektet består av 82 nya ytsmarta lägenheter där området präglas av hållbarhetstänk, gröna trivsamma gemensamhets platser och självklart bostäder med låg energiförbrukning.

- I början av oktober startar vi bygget av ett helt unikt projekt. I nya Kvillebäcken finns plats för både grönska och hållbarhet. Här satsar vi fullt ut och bygger för standard Miljöbyggnad silver, säger Lars Göran Andersson, vd på HSB Göteborg.

Försäljningen av HSBs 82 lägenheterna är redan igång och bara under de senaste veckorna har intresset ökat.

- Nu är det bara ett och ett halvt år kvar till inflyttningen, vilket nog gör att allt fler vågar ta steget. Redan till försommaren 2013 räknar vi med att de första köparna kan flytta in, säger Lars Göran Andersson.

HSBs Brf Veronas 82 lägenheter kommer att ligga väl placerat i området nära det triangelformade torget. Här erbjuds framförallt tvåor och treor, anpassade för att man ska kunna hitta en lägenhet som passar just den egna plånboken och livssituationen. Dessutom har varje lägenhet en generös balkong med stora glasfönsterpartier. Här är tanken är att man ska kunna odla sina egna kökskryddor.

HSB har trygga kalkyler i botten som gör att en långsiktig hållbar boendeekonomi blir möjlig. Totalt planeras 1 600 lägenheter att byggas i området Nya Kvillebäcken och visionen är att skapa ett avslappnat stadsliv med levande gator och torg. En stadsdel som ska erbjuda mysiga kvarter med kontinental känsla, men med göteborgsk karaktär. Med spårvagn tar det bara 6 minuter in till Brunnsparken.
Läs mer om projekt HSB brf Verona i Kvillebäcken

Har du ytterligare frågor, kontakta
Marika Ogrelius, marknadschef
Tele: 031-85 91 82