4G-mobil med toppbetyg i ny färg

4G-mobil med toppbetyg i ny färg

Stockholm den 13 december 2012: Huawei, en ledande global leverantör av informations- och kommunikationsteknik, lanserade i oktober företagets första 4G-mobil på den svenska marknaden. Nu lanseras Ascend P1 LTE i vitt exklusivt med Tele2.

Tidningen Mobil, som ger Huawei Ascend P1 LTE toppbetyg, skriver: ”En sak som imponerar stort är Ascend P1 LTE’s batteritid”.  I Mobils tester har endast en mobiltelefon haft bättre batterikapacitet än P1 LTE.

En SIFO-undersökning som genomförts på uppdrag av Huawei visar att fyra av tio svenskar anser att batteritiden är det sämsta med sin mobiltelefon. För att öka kundnöjdheten fokuserar Huawei på att lansera batterieffektiva mobiltelefoner. En viktig del i detta arbete sker på Huawei´s forskningscentrum i Kista.

"Stora batterier kan alla göra, men vi arbetar för att optimera elektroniken såväl som mjukvaran i våra smartphones. Det gör att batteriet räcker längre både under använding och då telefonen ligger i fickan", säger Jacob Lerenius, systemingenjör på Huawei R&D i Sverige.

Tele2 erbjuder P1 LTE i vitt och svart från 219kr per månad med företagsabonnemang.

Specifikationer för Huawei Ascend P1 LTE:
Operativsystem
Android 4.0 Ice Cream Sandwich, Chipset Qualcomm MSM 8960 Dual core 1,5 GHz, Frekvensband LTE FDD 800/1800/2600M, UMTS 850/900/2100M, 3G HSDPA 21Mbps/HSUPA 5.76Mbps, 4G FDD FL/RL 100/50 Mbps, TDD FL/RL 68/17 Mbps, Storlek 132.5 x 65.4 x 9.9mm, Vikt 135g, Skärm 4.3 tum, qHD 960x540, Super Amoled Capacitive Multi-Touch, Kamera: 8M pixels autofokus 1080P med LED-blixt och 1.3 M kamera fram, Minne: 4GB ROM, 1GB RAM, kortplats för upp till 32 GB, Batteri 2000 mAh.

För mer information, vänligen kontakta:
Daniel Edlund, Public Affairs & Communications Manager, Huawei Nordics
0702-985 404, daniel.edlund@huawei.com