Martin Bohm

Efter närmare 1 000 tävlingsbidrag: Martin från Västerås vinnare i Huaweis fototävling

Huawei har i en riksomfattande fototävling sökt efter Sveriges nästa modefotograf. Närmare 1 000 bidrag har kommit in och det står nu klart att Martin Bohm från Västerås tagit hem förstaplatsen. Förutom en jury bestående av fotograferna Rami Hanna och Emma Svensson så har även allmänheten haft möjlighet rösta fram sin favorit. För Martin väntar nu en plåtning av exklusiva kampanjbilder för Huaweis senaste flaggskeppstelefon P20 Pro under handledning av Emma Svensson.

I samband med lanseringen av telefonen P20 Pro utlyste Huawei en tävling där varumärket sökt Sveriges nästa modefotograf. För att tävla behövde deltagarna dela sin bästa modebild på Instagram under hashtaggen #P20Fashion. Martin Bohm från Västerås har efter juryns bedömning och allmänhetens röster nu korats till vinnare. Tillsammans med fotografen Emma Svensson kommer Martin Bohm att plåta en lookbook för flaggskeppstelefonen. Bilderna kommer att fotas med Huawei P20 Pro och tryckas samt publiceras i en exklusiv upplaga.

– När jag fick beskedet om att jag vunnit blev jag chockad och jätteglad. Jag och några kompisar som stöttat mig firade genom att skåla i champagne. Jag ser vinsten som en otrolig möjlighet och inför plåtningen av lookbooken försöker jag ladda om och fokusera. Det ska bli fantastiskt roligt att få arbeta med Emma och plåta i en fin studio. Jag ser också fram emot att få testa Huawei P20 Pro:s kamera, säger Martin Bohm, vinnare i Huaweis fototävling.

– Det har varit otroligt roligt att få sitta i juryn och ta del av alla fina tävlingsbidrag. Martins kreativa bild utmärkte sig verkligen. Fotot har ett eget uttryck, en spännande komposition och väcker känslor. Det ska bli väldigt spännande att få arbeta med Martin och tillsammans skapa lookbooken åt Huawei P20 Pro, säger fotografen Emma Svensson.

Se Martins vinnarbidrag här: portraitsofsweden.se

Om Huawei P20 Pro
Huawei P20 Pro har en trippelkamera från Leica med en 40 megapixel RGB-sensor, 20 megapixel monokrom sensor och ett 8 megapixel teleobjektiv. Telefonen har dessutom innovativa fotofunktioner, bland annat Master AI med en AI-driven professionell fotofunktion samt Huawei AIS (AI Image Stabilization), en kraftfull AI-baserad stabiliseringsteknik.

Huaweis produkter och tjänster är tillgängliga i mer än 170 länder och används av en tredjedel av världens befolkning. De rankas även som trea i världen över mest sålda mobiltelefoner under 2016. Huawei Consumer Business Group är en av Huaweis tre affärsenheter och omfattar smartphones, persondatorer och surfplattor, bärbar teknologi, mobila bredbandsenheter, hemelektronik och molntjänster med 16 forskning- och utvecklingscentrum i USA, Tyskland, Sverige, Ryssland, Indien och Kina. Med en stabil grund och expertis inom telekommunikationsbranschen i över 20 år är Huawei Consumer Business Group dedikerade att leverera de senaste tekniska nyheterna till konsumenter runt om i världen.