Huawei 360 EnVizion Camera: Kompakt och portabel 360-kamera med dubbla linser

Huawei 360 EnVizion Camera: Kompakt och portabel 360-kamera med dubbla linser

Den 27 november släpper Huawei sin senaste smartphone Mate 10 Pro i Sverige. De konsumenter som från den 30 oktober förbeställer telefonen erbjuds en Huawei 360 EnVizion Camera utan extra kostnad. Den kompakta 360°-kameran har dubbla linser med 13 megapixlar och modern design.

Tidigare i oktober presenterade Huawei sin nya telefon Mate 10 Pro. Vid förbeställning av telefonen ingår Huawei 360 EnVizion Camera utan extra kostnad. Kameran som är en av världens mest kompakta och portabla 360°-kameror tar högkvalitativa 5K-foton och 2K-videofilmer.

Genom den tillhörande appen Huawei 360 Camera kan användaren fotografera och filma i 360° med endast ett klick. Det är möjligt att utforska flera olika lägen för att se bilderna som exempelvis panorama, fisheye och 360°-panorama. Det går också att enkelt dela bilderna och filmerna på sociala medier.

— Vi ser en ökad efterfrågan på smarta accessoarer till smartphones. På Huawei jobbar vi för att hitta nya kreativa lösningar för att våra användares mobilupplevelser ska bli ännu mer kompletta och spännande. Huawei 360 EnVizion Camera är ett resultat av detta, säger Peter Lundkvist, marknadschef för Huawei Sverige.

Huawei 360 EnVizion Camera stödjer Android 6.0 eller senare och kommer i färgen grå.

Rekommenderat pris och tillgänglighet
Från och med den 30 oktober går det bra att förbeställa nya Huawei Mate 10 Pro tillsammans med Huawei 360 EnVizion Camera utan extra kostnad. Startpunkten hos operatörer och återförsäljare kan variera. Kameran har ett konsumentvärde på ca 1 590 SEK. Erbjudandet gäller så länge lagret räcker.

Säljstart för Huawei Mate 10 Pro är den 27 november och rekommenderat butikspris 7 990 SEK.

Huaweis produkter och tjänster är tillgängliga i mer än 170 länder och används av en tredjedel av världens befolkning. De rankas även som trea i världen över mest sålda mobiltelefoner under 2016. Huawei Consumer Business Group är en av Huaweis tre affärsenheter och omfattar smartphones, persondatorer och surfplattor, bärbar teknologi, mobila bredbandsenheter, hemelektronik och molntjänster med 16 forskning- och utvecklingscentrum i USA, Tyskland, Sverige, Ryssland, Indien och Kina. Med en stabil grund och expertis inom telekommunikationsbranschen i över 20 år är Huawei Consumer Business Group dedikerade att leverera de senaste tekniska nyheterna till konsumenter runt om i världen.