Huawei lanserar världens tunnaste smartphone

Huawei lanserar världens tunnaste smartphone

Stockholm, Sverige, 18 juni 2013: Huawei lanserar idag Huawei Ascend P6 - världens tunnaste smartphone med sina 6,18 mm. Den nya mobiltelefonen är utrustad med en 1.5GHz quad-core processor som kombineras med slimmad och stilren design. Med en 4,7-tums HD-skärm, en ledande 8 megapixel-kamera och en enastående programvara kombinerar Huawei teknik och design som aldrig förr.

Huawei Ascend P6 har en slimmad och borstad metallisk look som utstrålar stil och elegans.  Den nya smartphonen är extremt tunn och mäter endast 6,18 mm och har en vikt på 120 gram. Ascend P6 är liten nog att rymmas i de minsta fickor och handväskor och är utformad för att alltid stå i centrum.

Tack vare en 5MP-kamera på framsidan så är Ascend P6 perfekt för självporträtt. Dess 8MP BSI-kamera på baksidan har en F2.0-bländare och möjliggör för 1080P-videoinspelning samt uppspelning. Med Huaweis egenutvecklade programvara IMAGESmart förvandlar Ascend P6 amatörmässiga bilder till professionella fotografier samtidigt som färger och kontraster blir glasklara.

– Med vår nylanserade mobil Ascend P6 visar Huawei upp sin absoluta styrka inom industriell design och teknologi. Världens tunnaste smartphone med en snygg och stilren design, utan att för den delen kompromissa på prestanda. Med en bra bakre kamera på 8MP men också en främre på 5MP blir det riktigt bra porträttbilder – perfekt för Instagram-användare, säger Oscar Fernandez Thunström, försäljningschef på Huawei Device Sverige.

Med hjälp av Huawei Emotion UI kan Ascend P6 göras ännu mer personlig och anpassas efter både tycke och smak. Den senaste versionen av det egenutvecklade användargränssnittet Emotion UI har inspirerats av över fem miljoner användare världen över – allt för att ge användarna vad de vill ha.  Emotion UI innehåller uppdateringar så som Uni-Home som förbättrad säkerhet, Huaweis Me Widget och SmartReading. Nytt till Huaweis Emotion UI är också möjligheten att ta panoramabilder samt en funktion för ansiktsigenkänning vid fotografering.

Huaweis unika funktioner Automated Discontinuous Reception (ADRX) och Quick Power Control (QPC) hjälper till att spara batteritid och ökar samtidigt prestandan med upp till 30 procent. Med hjälp av Air Sharing-funktionen kan du koppla samman din Ascend P6 med andra enheter vilket gör det möjligt att dela eller ta emot information och bilder från exempelvis din TV.

Huawei Ascend P6 har en 1,5GHz quad-core processor, Android Jelly Bean-operativsystem, 2000mAh-batteri, 4,7-tums HD-skärm med in-cell LCD-teknik, och Magic Touch för förbättrad respons av skärmen - även med handskar på.

Specifikationer för Huawei Ascend P6:
Operativsystem
 Android 4.2.2, Chipset Huawei K3V2 Quad-core 1.5GHz, Storlek 132.6 x 65.5 x 6.18 mm, Vikt 120 g, Skärm 4.7’’ HD Incell LCD 1280 x 720, med Magic Touch, Minne: 8 GB ROM och 2 GB RAM samt stöd för Micro SD, Kamera: 8M pixels autofokus 1080P samt 5M pixels fram, Batteri 2000 mAh, Färger:Svart, rosa och vit, Pris: cirka 3900 kr.

Tillgänglighet: Säljstart hos Media Markt i juli och därefter följer andra kanaler.

För mer information, högupplösta bilder och/eller produkttest vänligen kontakta:

Johanna Nytomt, Spotlight PR
Email: johanna.nytomt@spotlightpr.se