Huawei P40 lite 5G

Huawei P40 lite 5G lanseras i Sverige

Nu avslöjar Huawei att ett ytterligare tillskott i P40-serien kommer till Sverige. Den nya Huawei P40 lite 5G är en kraftfull telefon skapad för det nya 5G-nätet. Den levereras med ett effektivt batteri, utmärkt prestanda och ett fantastiskt kamerasystem optimerat för fotografer som vill ta detaljrika närbilder.

P40 lite 5G levereras med det avancerade 7nm Kirin 820 5G SoC, vilket möjliggör utmärkt prestanda och energieffektivitet. Användarupplevelsen når nya höjder med telefonens Punch FullView Display som ger ett stort visningsområde på 6,5 tum och ett bekvämt grepp med dess 3D-glasdesign. Modellen erbjuder dessutom en imponerande batteritid som stöder 40W SuperCharge för att minimera driftstopp mellan laddningar.

En telefon för den fotointresserade - Huaweis senaste tillskott är utrustad med ett AI quad-kamerasystem. Dessa utgörs av en huvudkamera med 64MP liksom en ultravid-, makro- och bokehlins för att ge ett brett utbud till vardagsfotografen. Huvudkamera med 64MP stöder 4-i-1 pixelbinning och kombinerar fyra pixlar till en superpixel på sensorn för förbättrad ljusavkänningsförmåga. Den ultravida vinkellinsen kan fånga fantastiska gruppfoton och landskap medan makrolinsen och bokeh-linsen ger extrema närbilder och progressiv bokeh.

Quad-kamerasystemet i P40 lite 5G stöder unika videofunktioner som Huaweis Dual-View-videoläge, som låter användare producera kreativa videor med två olika kameror; 960 fps slow motion för att bromsa handlingen till 1/32 realtidshastigheten; och en utmärkt funktion för att skapa time lapse.

P40 Lite 5G har en f / 2.0 bred öppningslins och avancerad Super Night Selfie-funktion som dels optimerar motivet med avancerade porträttalgoritmer och dels använder Multi-Frame Fusion för att öka färgen och detaljerna i bakgrunden. Tack vare den kraftfulla Kirin 820 5G SoC kan brus i bilder reduceras med hjälp av så kallad 3D-filtrering (BM3D) och mobilen kan skapa klara bilder även i svagt upplysta miljöer.

Ultimat mobilupplevelse med 5G - Nya P40 lite 5G drivs av 7nm Kirin 820 5G SoC och ger en snabb 5G-upplevelse till användarna. Telefonens octa-core CPU gör det möjligt för SoC att allokera resurser baserat på olika användarscenarier på ett intelligent och flexibelt sätt för att ge bra balans mellan prestanda och strömanvändning. AI-kapacitet aktiveras av en NPU och den integrerade Mali-G57 är mer kraftfull och skapar synergier med GPU Turbo för att leverera optimerad spelprestanda för en rad populära speltitlar. Med ett integrerat 5G-modem stöder Kirin 820 5G SoC och ger en effektiv 5G-anslutning. Telefonen är utrustad med ett kraftfullt 4000mAh-batteri och med stöd av 40W SuperCharge-support kan användare ladda snabbt telefonen snabbt och effektivt.

För användare som gillar att läsa är P40 lite 5G en utmärkt mobil. Det innovativa och virtuella e-boksläget ger en pappersbokliknande upplevelse. P40 lite 5G har också en uppgraderad version av AppAssistant, med nya funktioner som Smart Brightness Lock som tillfälligt blockerar automatisk ljusstyrka när man spelar ett spel, och Floating Window, som låter användare snabbt svara på meddelanden utan att lämna spelet.

Elegant och smart design - Huawei har skapat P40 lite 5G med en speciell tillverkningsprocess vilket innebär att panelen på baksidan reflekterar ljus annorlunda beroende på vilken vinkel man ser telefonen ifrån. Modellen kommer dessutom med 6,5-tums Punch FullView-skärm och ger utmärkt bildkvalitet med stöd för en upplösning upp till 2400x1080 vid 405ppi och 96 procent av NTSC-färgskala. Den smala ramen tillåter P40 Lite 5G att uppnå 90,3 procent screen-to-body ratio, vilket kompletteras av den dolda främre kameran - placerad under en kameraö på skärmen - för att ge en uppslukande tittarupplevelse. Tack vare avtrycksknappen på sidan som har ett två-i-ett-funktion kan telefonen låsas upp snabbt.

Pris och tillgänglighet

Huawei P40 lite 5G kommer i färgerna Space Silver, Crush Green och Midnight Black. Rekommenderat cirkapris är SEK 4.490 och finns i svenska butiker från slutet av juni.

Huaweis produkter och tjänster är tillgängliga i mer än 170 länder och används av en tredjedel av världens befolkning. De rankas även som trea i världen över mest sålda mobiltelefoner under 2016. Huawei Consumer Business Group är en av Huaweis tre affärsenheter och omfattar smartphones, persondatorer och surfplattor, bärbar teknologi, mobila bredbandsenheter, hemelektronik och molntjänster med 16 forskning- och utvecklingscentrum i USA, Tyskland, Sverige, Ryssland, Indien och Kina. Med en stabil grund och expertis inom telekommunikationsbranschen i över 20 år är Huawei Consumer Business Group dedikerade att leverera de senaste tekniska nyheterna till konsumenter runt om i världen.

För kontinuerliga uppdateringar, följ oss på:

Facebook: https://www.facebook.com/HuaweimobileSE/

Instagram: https://www.instagram.com/huaweisverige/