Molly Sandén. Fotograf: Martin Ridne

Sprakande fest när Huawei lanserar Honor 9

Den 15 augusti lanserade Huawei telefonen Honor 9 i Sverige. I går kväll firades detta med en releasefest i Stockholm tillsammans med Molly Sandén som premiärspelade sin nya singel ”Rygg mot rygg”.

Under ett lanseringsevent på Hilmas i centrala Stockholm presenterade Huawei på torsdagskvällen sin senaste flaggskeppstelefon Honor 9. Huaweis varumärke Honor går under slogan ”For the Brave” och kvällens fest hölls i samarbete med artisten Molly Sandéns släpp av den nya singeln ”Rygg mot rygg”. Förutom underhållning kunde besökarna tävla om den nya telefonen. De gäster som under kvällen var modiga nog att tatuera in ”For the Brave” belönades med en Honor 9.

— Vi är oerhört glada över att kunna presentera vår senaste telefon Honor 9 med en sådan här stor fest. Honor står för att våga följa sina drömmar och leva fullt ut. Det känns därför extra kul att göra detta i samarbete med Molly Sandén. Molly står för värden som att vara sig själv och satsa på sin passion, vilket går hand i hand med Honor, säger Peter Lundkvist, marknadschef på Huawei Consumer Business Group.

Om Honor 9
Honor 9 har en modern design med reflekterande 3D-glas och en subtil metallram. Telefonen kommer med en uppgraderad kamera med dubbla linser, en RGB-lins med 12 megapixlar och en monokrom lins med 20 megapixlar. Honor 9 är utrustad med nästa generations teknologier som Kirin 960-chipset, 4GB RAM-minne och den senaste EMUI 5.1 gränssnittsversionen. Tack vare samarbeten med Monster och Grammy-vinnande producenten Rainer Maillard erbjuder telefonen högkvalitativt ljud

Om Honor
Honor skapades för att möta behoven hos unga, genom att erbjuda internetoptimerade produkter, överlägsna användarupplevelser som inspirerar till handling, främjar kreativitet och uppmuntrar unga att nå sina drömmar. Honor visar mod, gör saker annorlunda och tar stegen som behövs för att leda den senaste tekniken och skapa innovationer för sina kunder.

Huaweis produkter och tjänster är tillgängliga i mer än 170 länder och används av en tredjedel av världens befolkning. De rankas även som trea i världen över mest sålda mobiltelefoner under 2016. Huawei Consumer Business Group är en av Huaweis tre affärsenheter och omfattar smartphones, persondatorer och surfplattor, bärbar teknologi, mobila bredbandsenheter, hemelektronik och molntjänster med 16 forskning- och utvecklingscentrum i USA, Tyskland, Sverige, Ryssland, Indien och Kina. Med en stabil grund och expertis inom telekommunikationsbranschen i över 20 år är Huawei Consumer Business Group dedikerade att leverera de senaste tekniska nyheterna till konsumenter runt om i världen.