Så kan bostadsbristen minskas

Idag saknas det 10 000-tals bostäder i Sverige, bostadsbristen är både omdebatterad och komplex och många har en åsikt om hur bostadsbristen kan lösas. En sak är dock de flesta överens om – för ett ökat bostadsbyggande krävs samordnade insatser från kommuner, entreprenörer och politiker. Aktiv markpolitik, effektivare planprocesser och innovativa lösningar behövs för att bygga fler och billigare bostäder.

Huddinge kommun, byggherrar och forskaren Torbjörn Glad möts i en debatt i Almedalen för att diskutera vad som krävs för att minska bostadsbristen. Moderator: Stig-Björn Ljunggren.Deltagare:

Vesna Jovic, kommundirektör i Huddinge kommun, Malin Danielsson (FP), kommunalråd i Huddinge kommun och ordförande i kommunstyrelsens samhällbyggnadsutskott, Camilla Tagesson Adolfsson, bygglovschef på Huddinge kommun och representant i Stadsbyggnadsbenchen, Torbjörn Glad, forskare på KTH, Ingegerd Simonsson, vice vd på NCC, Thomas Dahl, vice vd, Wallenstam. Moderator: Stig-Björn Ljunggren

Tid: Tisdag 30/6 8:15-09:00. Frukost serveras från 07:45.

Plats: Burmeister restaurang, Strandgatan 9B, ingång restaurang Supper.