Byggstart för nya åklagarhuset

Nu blir byggkranarna ännu fler i Flemingsberg, södra Stockholms mest expansiva område. I anslutning till Södertörns tingsrätt byggs åklagarhuset. - Goda kommunikationer och närheten till en högskola och två universitet locka allt fler verksamheter till Flemingsberg, berättar Tomas Henriksson (s) som är byggnadsnämndens ordförande i Huddinge. Och fler är välkomna. Den 11 april 2006 kl 15 tas första spadtaget för det nya åklagarhuset. Den nya fastigheten byggs i anslutning till tingsrätten och kommer att bli ett modernt regionkontor för Södertörns och Söderorts åklagarkammares cirka 100 medarbetare. Planerad inflyttning juli 2007. - Utvecklingen är stark i Flemingsberg och dagens 12 000 arbetsplatser och 15 000 studenter kommer att bli fler, säger Tomas Henriksson. Vi vill skapa en mer stadslik miljö där närheten till Stockholm city, till de olika verksamheterna i området och till god service blir områdets styrka. Välkommen till första spadtaget. Vi samlas kl 14:45 vid Skanskas byggbarack (intill Flemingsbergs station). Efter spadtaget blir det studiebesök på nya Södertörns tingsrätt. För mer information kontakta: Tomas Henriksson (s), byggnadsnämndens ordförande i Huddinge kommun, 0709-75 02 93 Avdelningsdirektör Roger Ramstedt, Åklagarmyndigheten, tel 0733-97 52 16