Emma Henriksson toppnamn till riksdagen (KD)

Pressmeddelande   •   Jan 25, 2010 15:33 CET

Nu har Kristdemokraternas valsedlar i Stockholms stad och län fastställts inför riksdags- och landstingsvalen. Emma Henriksson från Trångsund står på tredjeplats på riksdagsvalsedlarna både i Stockholms stad och län efter partiledaren och socialministern Göran Hägglund och kommun- och finansmarknadsminister Mats Odell.

Emma Henriksson sitter idag i riksdagen som ersättare för Mats Odell. Hon är ledamot i finansutskottet och ersättare i trafik- och socialförsäkringsutskotten. Hon är även partiets familjepolitiska tales­man och distriktsordförande för Kristdemokraterna i Stockholms län.

Kristdemokraterna har för närvarande fyra riksdagsplatser från Stockholms stad och län.

I landstingsvalet står Karl Henriksson från Skogås på sjundeplats på Kristdemokraternas valsedlar i samtliga valkretsar. Karl Henriksson är idag ordförande i äldreomsorgsnämnden i Huddinge. Kristdemokraterna har för närvarande nio mandat i Stockholms läns landstingsfullmäktige. Landstingsvalsedlarna toppas av biträdande finanslandstingsrådet Stig Nyman.

För mer information:
Emma Henriksson, riksdagsledamot, mobil. 070-354 41 91, emma@kristdemokraterna.se
Karl Henriksson, ordf. äldreomsorgsnämnden, tel. 08-535 301 69, mobil. 0708-28 24 62, karl.henriksson@kristdemokraterna.se
hemsida: www.huddinge. kristdemokraterna.se