Huddinge – the place to be!

Huddinge rankas som nia bland landets bästa kommuner att bo i, det framgår av nyhetsmagasinet Fokus årliga ranking av landets 290 kommuner som presenterades i går eftermiddag.

– Det är förstås otroligt glädjande att Huddinge utmärker sig. Vi är en stor och väldigt populär kommun som jobbar hårt med utveckling – både vad gäller infrastruktur och bostadsbyggande. Det är roligt att se att vårt arbete ger resultat, säger Daniel Dronjak Nordqvist (M), kommunstyrelsens ordförande i Huddinge.

Huddinge hamnar också högt vad gäller unga och familjer; på plats sex respektive 13.

– Det är förstås extra roligt att vi hamnar så pass högt vad gäller unga. Det visar att vi värnar om våra unga och satsar på dem, säger Daniel Dronjak Nordqvist (M), kommunstyrelsens ordförande i Huddinge.

Nyhetsmagasinet Fokus rankar årligen Sveriges alla 290 kommuner. Årets ranking är uppdelad på fyra underkategorier: storstad, stad, landsbygd och glesbygd. Inom varje underkategori mäts bland annat kvalitet i äldrevården, huspriser, idrottsföreningar, medellivslängd, pengar till fritidsgårdar, inkomst och företagsklimat.

För mer information, kontakta
Daniel Dronjak Nordqvist (M) kommunstyrelsens ordförande, 08-535 301 57. Li Björk, politisk sekreterare (M), 08-535 301 47.