Invigning av Sadelmakarbron – i Kungens kurva 6 maj

Lördagen den 6 maj inviger Trafikverket och Huddinge kommun den nya gång- och cykelbron vid Heron city i Kungens kurva.

Per Lunde, biträdande projektledare vid Trafikverket lämnar över bron till Daniel Dronjak (M), kommunstyrelsens ordförande i Huddinge kommun.

Den nya gång- och cykelbron, som har varit i drift sedan hösten 2016, är en av de åtgärder som görs för att underlätta för besökare i Kungens kurva och Skärholmen att ta sig mellan områdena under de omfattande byggnadsarbeten som pågår.

Bron är en del av den första färdiga etappen i Trafikverkets projekt Förbifart Stockholm.

På plats finns också Sara Andersson, områdesstrateg för Kungens kurva som berättar mer om allt som är på gång i området. Kungens kurva ska utvecklas från ett handelscentrum till en levande stadsdel där handel blandas med bostäder, kontor och skolor. Trafikverket berättar också mer om förbifart Stockholm.

Tid och plats

Tid: lördagen den 6 maj kl. 11.00
Plats: Vid brofästet på samma sida som Heron City. Se karta.

För mer information och bilder kontakta:
Ulrika Lamberth, PR-ansvarig, 08-535 301 71, ulrika.lamberth@huddinge.se

• Kommunal service

• utveckling
  • företagande

Huddinge har en ung befolkning och växer snabbt – med mer än 100 000 invånare är vi den största kommunen i länet efter Stockholms stad. Huddinge ligger bara 15 minuter från Stockholm C och kännetecknas av stark utveckling, unika naturmiljöer och ett mångsidigt näringsliv.