Musikföreningen Bobby i Trångsund får stipendium

Musikföreningen Bobby i Trångsund har fått ett stipendium på 25000 kr av Skandia Idéer för livet.

Hösten 2008 startades musikföreningen Bobby i Trångsund, Huddinge Kommun. Initiativtagare är Anders Almqvist, musiklärare vid Östra Gymnasiet i Huddinge. Föreningen aktiverar musikintresserade ungdomar både sceniskt och i arbetet bakom musikevenemang. Vi anordnar musikcafékvällar och en årligen återkommande musikfestival, East Festival. Genom dessa evenemang ges ungdomar möjlighet att uppträda för allmänheten samt erfarenheter av att starta upp och genomföra projekt. De får också lära sig att se kopplingen mellan administrativt och konstnärligt arbete.
Ni är hjärtligt välkomna att delta på stipendieutdelningen som kommer att äga rum i samband med vår musikcafékväll den 29/4 då en representant från Skandia kommer att dela up stipendiet.

Prisutdelningen sker:
Datum: Onsdagen den 29:e april 2009
Tid: Klockan 18.00
Plats: Östra Gymnasiet, Huddinge

Kontaktperson för musikföreningen Bobby:
Anders Almqvist, 08-535361 76, 0707-66 24 66
e-post: anders.almqvist@huddinge.se

Kontaktperson på Skandia Idéer för livet:
Birgitta Hultfeldt-Nilsson, 060-18 53 49
e-post: birgitta.hultfeldtnilsson@skandia.se

Idéer för livets stiftelse ger stipendier till olika lokala projekt runt om i landet. Stipendierna skall stimulera främjande verksamhet för barn och ungdomar inom det sociala området. Sedan starten har stiftelsen delat ut drygt 31 miljoner kronor i stipendier till över 2200 olika projekt runt om i Sverige.
Skandia driver sedan 1987 även verksamheten Idéer för livet. Inriktningen är att långsiktigt arbeta med främjande åtgärder för barn och ungdomar.

Se även: www.skandia.se/ideer