Nu finns det 90 tusen stolta Huddingebor

Redan klockan sju på fredag morgon firar vi. Vid alla T-bane och pendelstationer delar vi ut en glad smiley-reflex till resenärerna. Huddinge har passerat nittio tusen invånare och befäster sin ställning som länets näst största kommun. – Storstadspulsen, i kombination med god boendemiljö och fina naturområden, gör att vi kan glädjas åt att allt fler väljer att bo i Huddinge, säger Olof Öhman, kommundirektör i Huddinge. Allt fler väljer Huddinge som bostadsort, som studieort och som en plats att driva företag på. Det ger klara effekter på byggandet, på utvecklingen i Flemingsberg, på bostadsbyggandet, på utvecklingen i skolorna. Allt detta är också värt att fira. – Vi märker tydligt att satsningar på högskola, forskning och utbildning ökar Huddinges attraktionsförmåga, säger Olof Öhman Alla anställda i kommunen och barn från förskolan till och med gymnasiet får sin glada reflex med texten: Stolt Huddingebo – en av 90 tusen. På fredag morgon är det pendlarnas tur. Totalt är det nästan 50 000 reflexer som delas ut. Det är ju bra att synas – också som Huddingebo. Vill du veta mer, ta kontakt med Olof Öhman, 535 302 01, 0708-78 98 88