Unga entreprenörer får pris

På bara fem minuter ska Huddinges mest företagsamma och innovativa gymnasieelever försöka övertyga en jury med riskkapitalister om varför just deras affärsidé tar priset när mässan Ung & Företagsam startar den 5 december.

– Ung och Företagsam Huddinge är ett bra exempel på hur Huddinge kommun jobbar med handlingskraft i skolan, berättar Pia Forsberg, näringslivschef på Huddinge kommun.

De två UF-företag som lyckas bäst belönas med investeringshjälp på som mest 6 000 kronor och juryn delar också ut ett specialpris på 1 500 kronor. Detta är bara en av många höjdpunkter på årets lokala UF-mässa Ung och Företagsam 2012 i Huddinge.

Mässan håller till i aulan i TK-huset på Sjödalsgymnasiet och riktar sig till elever och deras familjer, företagare och kommunala företrädare och fungerar som uppvärmning inför de kommande nationella och internationella UF-mässorna. Det delas också ut priser för bästa monter, produkt, bemötande och hållbarhet.

– Bakom Ung och Företagsam Huddinge 2012 står förutom kommunens näringslivskontor och barn och utbildningsförvaltningen, organisationen Företagarna och Arena Huddinge, avslutar Pia Forsberg.

Pia Forsberg, näringslivschef, Huddinge kommun,
pia.forsberg@huddinge.se, 08-535 313 93

För pressinformation, kontakta
Martina Nygren, PR-ansvarig, Huddinge kommun,
martina.nygren@huddinge.se, 08-535 301 84.

• näringsliv
  • företag