Vecka för seniorer bjuder på speeddejtning och bussturer

För femte året i rad bjuder Huddinge kommun in alla över 65 år i kommunen till en vecka med över 90 aktiviteter som berikar socialt, fysiskt och intellektuellt. Seniorveckan innehåller alltifrån speeddejtning och en föreläsning om sex på äldre dagar, till politikersamtal och bussturer med Keolis och SL.

– Förra årets seniorvecka var välbesökt och uppskattad och det vill vi såklart överträffa i år. Programmet innehåller över 90 aktiviteter, och vi hoppas att det ska finnas något för alla, säger Anne Lundkvist, social- och äldreomsorgsdirektör.

Avslutningsfest och äldreomsorgens kvalitetspris
Avslutningen i Sjödalsparken blir även i år extra festlig. Linda Rapp underhåller och leder allsången, politiker från samtliga partier i kommunfullmäktige bjuder in till samtal och många föreningar och företag finns på plats.

– På den stora avslutningsfesten kommer vi att dela ut årets kvalitetspris inom äldreomsorgen. Syftet med priset är att lyfta fram goda exempel som andra kan inspireras av, säger Eva Carlsson-Paulsén (M), ordförande i äldreomsorgsnämnden.

Samarbete mellan Huddinge kommun och föreningslivet
Seniorveckan är resultatet av ett samarbete mellan Huddinge kommun och föreningslivet i Huddinge. En rad föreningar, organisationer och samfund står som värdar för aktiviteterna och merparten av aktiviteterna under Seniorveckan är gratis.

För mer information, vänligen kontakta:
Victoria Ringius, kommunikatör Huddinge kommun, 08-535 312 84.